{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 28 juni 2024

Vriendelijke vrijdag en een sportief slingeridee

Vriendelijke vrijdag en een sportief slingeridee


Het is een hele lange sportzomer. We zitten in het midden van het EK-gebeuren en daarna volgen de Olympische Spelen.



Deze armbandjes bedacht ik eeens voor Aan de Haak, zie ook deze blog.

Voor een handwerkavond had ik een leuk en snel haakwerkje nodig, en ik bedacht een olympische variatie op een slinger van strookjes. Deze slinger heb ik hier al eens laten zien in de regenboogkleuren:


Ik haakte toen "ringen" van 35 lossen. Deze keer maak ik ze kleiner. 25 lossen is een mooie basis.

Sluit de ring met een halve vaste en haak dan 2 lossen en in dezelfde steek 1 half stokje. Vervolgens in elke steek een half stokje en dan sluit je de toer.
Het mooist is het als je in de bobbeltjes aan de achterkant van de lossenrij haakt. Je kunt het begindraadje direct meehaken, zodat je aan het eind maar 1 draadje hoeft af te hechten.

Begin met een tweede rondje. En let op: sluit de ring, maar doe het zo dat deze ring door die vorige gaat. Vervolgens haak je de toer met halve stokjes en sluit je de ring en hecht je het af. En dan komt het derde rondje. En zo verder.

Ik koos deze keer de Olympische kleuren:


Dit haakidee deelde ik tijdens de handwerkavond die we vorige week hadden. Een heerlijk werkje, waarbij je ook nog kunt kletsen 😉

Voor aan het patroon haakte ik nog snel kleine rondjes, direct aan het gaatje vast:


In het oranje.
Margriet haakte met geel en roze tinten, de andere is van Christine. Zij haakten allebei met katoen. De Olympische versie van mij is met acryl gehaakt.


De regenboogversie had ik nog liggen, dus die mag ook even op de groepsfoto:


Heel leuk om je restjes op te maken! Ook leuk om te kiezen voor bepaalde kleuren, zoals de Olympische, de regenboogkleuren, rood/wit/blauw/oranje, of de kleuren van je favoriete sportclub of van je stad. Het materiaal maakt ook niet uit, als je maar een bijpassende haaknaald kiest.

Nu "slinger" ik een eind aan deze blog, ik slinger het weekend in, laten we er een feestje van maken 🎆🎆🎆


Op deze vrijdag wens ik je graag een vriendelijke dag
en een heerlijk weekend 🍀🍀🍀

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

3 opmerkingen:

  1. Wat een superleuke slinger is dat. Helemaal geweldig om daar de Olympische ringen van te maken. Het is inderdaad een leuk restjes project

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee, juist zo leuk voor de restjes.
    'k wens jou ook een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een leuke slinger, feestelijk!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen