{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 26 juni 2024

Boeken voor Breimeisjes?

Boeken voor Breimeisjes?


Soms kom je een boek tegen en dan denk je: dat is wat voor mij!
Dat had ik met dit boek:


Dit is een boek van een serie. Ik heb alleen deze gelezen en denk dat je ze prima los van elkaar kunt lezen. Achterop lees je dit:

"Vijf vriendinnen. Vijf winkeltjes. Een zoektocht naar liefde en geluk.

Susan brengt het liefst al haar tijd door in haar kleine wolwinkel. Tussen de verkopen door breit ze prachtige dingen die ze in haar winkel verkoopt. Haar vriendinnen komen af en toe langs en weten dat Susan altijd voor hen klaarstaat. Dat kunnen ze maar al te goed gebruiken tijdens deze koudste winter die Valerie Lane ooit heeft gekend."

Het boek viel mij eerlijk gezegd wat tegen. Ik denk dat de schrijfster zelf niet kan breien. Alles over dat breiwinkeltje en het breien van zoveel spullen, dat is gewoon ongeloofwaardig. Hoe de andere delen zijn, dat weet ik niet.
De serie heet Valerie Lane en is geschreven door Manuela Inusa. Het is een serie over de verschillende winkeltje in Valerie Lane.

Enige tijd later zag ik dit boek liggen:


Ook dit boek hoort bij de Feel Good boeken. Susan Muskee is een Nederlandse schrijfster, een van de Feel Good Five. Ik las jaren terug een boek van LIsette Jonkman en doordat ik haar volgde via Instagram ontdekte ik de andere vijf. Op de achterkant van dit boek, "Nooit meer hetzelfde", lees je:

"Claudette heeft alles.Als de succesvolste relatietherapeut van het land weet ze elke relatie weer op de rit te krijgen. Haar praktijk heeft een ellenlange wachtlijst, haar boek met relatietips is toe aan de twaalfde druk en een plekje bemachtigen voor haar onlinecursus is slechts weggelegd voor de lucky few. Ook haar eigen huwelijk met jeugdliefde Lammert is er een volgens het boekje, met als kers op de taart hun tweeling Rijk en Eloise. Kortom: Claudettes leven is perfect. 
Totdat Lammert op een doodgewone woensdagavond de drie woorden uitspreekt die ze nooit had verwacht: "Ik wil scheiden". Het kunnen lijmen van andermans huwelijk is één ding, maar hoe red je dat van jezelf?"

Ik vond dit een heel leuk boek om te lezen. En kijk dan, wat ik ineens op bladzijde 313 las:



😁 Zo grappig om als het ware mezelf tegen te komen in dit boek!

Nog een leuk boek is dit:


"Het begin van de rest van je leven" is geschreven door Cathy Kelly. Het speelt in Ierland. Achterop lees je dit:

"Ginger brengt haar dertigste verjaardag niet door zoals ze van tevoren zo nauwkeurig had gepland. Als dit de eerste dag van haar nieuwe, betere leven moet zijn, waarom heeft ze dan het akelinge idee dat ze afstevent op een totale ramp?

Sam is eindelijk zwanger na jaren van proberen. Wanneer haar vruchtwater breekt op de ochtend van haar veertigste verjaardag, raakt ze in paniek: vergeet die bevalling. hoe wordt ze in godsnaam een goede moeder?

Callie viert haar vijftigste verjaardag door een groot feest te organiseren bij haar thuis in Dublin. Maar halverwege het feest staat er iemand voor de deur die haar perfecte leven binnenstapt en het volkomen op zijn kop zet.

De drie vrouwen vieren hun verjaardag op dezelfde dag, en dit jaar zijn het extra speciale dagen: ze worden dertig, veertig en vijftig. De gebeurtenissen op deze dag luiden voor hen alle drie een wel heel bijzonder jaar in..."

Ik moest er heel even in komen, maar vanaf hoofdstuk 2 vond ik het erg leuk.

En kijk eens wat ik op bladzijde 192 las:


Breien is makkelijker dan mediteren 🙂
Leuk om mijn favoriete tijdverdrijf naast lezen tijdens het lezen tegen te komen!

Al deze boeken heb ik geleend van de bibliotheek in Sneek. Zo blij met hun brede aanbod!

Heb jij nog een leuke boekentip? Het hoeft niks met breien te maken te hebben en ik lees ook wel andere genres. Al kies ik momenteel wel vaak voor Feel Good boeken.


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

9 opmerkingen:

  1. Haha, dat is natuurlijk heel leuk voor een Breimeisje zoals jij...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahaha, zo tof! Els DDFZ

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mij overkwam het na 30 jaar huwelijk....ik wil scheiden......ik ga het zeker lezen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, dat is zeker grappig om jezelf in een boek tegen te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is leuk, die fragmentjes in de boeken en dan ook nog "Breimeisje". En dank je wel ìk heb weer een, nee twee boeken voor m'n lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beroemd tot ver over de grens, Breimeisje. Wat een toeval. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk de boeken waar je "jezelf" af en toe in ziet . Nooit meer hetzelfde heb ik ook gelezen. Wel een leuk boek

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig Akkelien, enig om dit al lezende tegen te komen. Je bent gewoon beroemd en berucht misschien ook wel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen