{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 6 juni 2024

Borduren op hout

Borduren op hout


Afgelopen vrijdag liet ik al zien dat er tijdens de handwerkavond geborduurd was, op hout.

Nu laat ik de eindresultaten zien.

Margriet wist direct dat ze voor iemand een hart onder de riem wilde maken en koos daarom een setje hartjes uit een van de doosjes.


Ze was al heel ver op die avond en maakte het thuis af. Ze heeft het iets anders aan elkaar gemaakt dan op het voorbeeld. Heel leuk geworden 💗

Zelf had ik me de regenboog al toegeëigend.
Ik heb het ook heel anders gedaan dan het voorbeeld. Ik heb de 7 kleuren van de regenboog gebruikt. Rechtsboven zie je de achterkant van het borduurwerk.


In het pakketje zitten ook plakviltjes voor de achterkant. Zo is het mooi afgewerkt 🌈
Op de laatste foto zie je de voorkant, zoals gewenst. Ik moet zeggen dat als het vrij hangt, die hangers jammergenoet andersom hangen. Misschien verzin ik daar nog wat op.

Christine ging een huisje borduren.


Ze maakt het thuis af en ik vind haar kleurkeuze zo leuk! Zij liet de oorspronkelijke kleuren "los" 🏚
En nu denk ik dat het ook heel leuk zou zijn om er een soort van strandhuisjes-versie van te maken!
Zo leuk, samen handwerken en elkaar inspireren! En ook erg leuk om eens wat anders te doen. Wij hebben in juni alweer een afspraak staan 😊


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. De veertjes zijn simpel en leuk. Het huis lijkt me wat meer werk, het resultaat is ernaar. Als ik eerlijk mag zijn dan vind ik de regenboog iets te hoekig en dat zit natuurlijk in de voorgestanste houten gaatjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat ben ik met je eens. Het was een gevalletje "als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan" :-) Ik vond dit echt leuker dan het voorbeeld, dat deels met kruisjes was en met minder kleuren.

      Verwijderen
  2. Leuke creaties, eens iets anders, leuk voor de afwisseling.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een leuke variant op borduren op karton! Wat gaaf om te zien... En je kunt er veel kanten mee op. Maar je hebt wel een voorgevormd stukje nodig, zie ik.

    BeantwoordenVerwijderen