{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 27 juni 2024

Sokken van 2024, het zesde paar

Sokken van 2024, het zesde paar


Tijdens Joure onder de wol kocht ik heel leuk sokkengaren, ik liet dat hier al zien. Die  Meilenweit van Lana Grossa is sokkengaren met heel veel katoen, ideaal voor zomersokjes. En ik vond dat ik best nog een paar sneakersokken kon gebruiken 🙂


Ik ging op zoek naar het patroon dat ik een tijdje terug kreeg toen ik garen binnenkreeg dat besteld was bij Jeanet van Blij-dat-ik-brei. 


Je ziet al een stukje van mijn sokken. Natuurlijk zou het patroon veel mooier uitkomen bij effen garen. Het is een interessant patroon, al is het wel heel goed opletten. Elke toer is anders en na twee sokken ken ik het nog niet uit mijn hoofd. Niet echt geschikt om daarbij gezellig en onderhoudend te kletsen of een ingewikkelde crimi te volgen. Ik heb af en toe wel eens wat "achteruit" gebreid 😉

Uiteindelijk zijn ze natuurlijk heus van de pennen gerold:


Door het patroon met veel gaatjes zijn het luchtige zomersokjes geworden.


Ik had ze af vlak voor het echte zomerse weer begon.


Leuk om ook eens sokken met een uitdagender patroon te breien!

Het patroon heet Korte kousen Nella en is van Stichting Zeeuwse Visserstruien. Handig van het patroon vind ik dat er aanwijzingen instaan om er langere sokken van te maken of juist sneakersokjes.
Het is ook zeer uitgebreid met tekst en teltekening. 
Het patroon gaat over 64 steken! Dat vind ik veel. Ik doe meestal maximaal 56 voor mijn maat 39. Dan brei ik met breinaalddikte 3. Nu heb ik dat bij deze sokken op dikte 2½ gedaan, zoals in het patroon staat.


Deze vrolijke sneakersokjes zorgen weer voor blije voeten:


Dit is mijn zesde paar sokken van 2024. Nog steeds op schema voor de challenge op Instagram #24monthlysocks. Ik vind het overigens vooral leuk om voor mezelf bij te houden, hoeveel sokken ik brei. Op dit moment zijn dat 6 volwassen paar sokken (en 2 paar babysokjes),


🧦  🧦  🧦  🧦  🧦  🧦

Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

3 opmerkingen:

  1. k Ben weg van de wol, echt mijn kleuren, de sokjes zijn gewoon leuk en handig dat het patroon ook tips meegeeft.
    Het patroontje is denk ik inderdaad beter te zien op effen, maar dit effect is ook leuk, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat is een prachtig patroontje en ik weet het nog wel van je eerste stel sokjes!
    Elke maand een paar tot nu toe, Akkelien..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke vrolijke zomerse sokjes. Een mooi patroon ook

    BeantwoordenVerwijderen