{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 13 juni 2024

Overdwars

Overdwars


Op deze donderdag heb ik inspiratie uit het Creatief Café van vorige week donderdag. 
Ik zat tussen Henne en Loes in.

Henne was aan 't breien:


Het wordt een soort van mouwloos vest met capuchon. Ik snapte dat pas toen ik de foto van het patroon zag:


Wat ontzettend leuk, zo overdwars gebreid!

Loes was aan het haken:


Het leek me wat lang voor een deken. Het wordt een sjaal! Overdwars gehaakt 🙂
En ze maakt gebruik van de techniek mozaïek haken, zo heb je direct al aardig wat franje ook:


Het motief heeft ze zelf uitgetekend. Een heerlijk werkje dat ook kan terwijl je lekker muziek luistert of zit te kletsen, volgens Loes.

En er was nog een mooi overdwars project:


Mattie breit haar restjes op, steeds 1 toer van 1 kleur en dan weer een andere kleur. Zo heeft ook zij direct de franje klaar. Dit wordt een kindersjaal, voor het goede doel. Ze heeft 250 steken opgezet. Dit is voor een kindersjaal.
Wat een fantastische en super vrolijke sjaal wordt dit!
Bovendien een geweldige manier om restjes op te maken.

Maandag vind je nog meer handwerk van het Creatief Café.

Volgende week donderdag, op 20 juni, is het eerstvolgende Creatief Café, in de bibliotheek in Sneek. We zijn er van 14.30 - 16.00 uur. Neem je eigen handwerkje of andere creatieve hobby mee. Koffie/thee is tegen een sympathieke vergoeding verkrijgbaar. Voel je welkom!


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. Hoe zat je in je stoel? Overdwars? 😂

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik schrijf wel even het steken aantal op van de mattie sjaal erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, heel leuk! Ik heb nog even in de blog toegevoegd dat dit een kindersjaal wordt. Als je een "volwassen" sjaal wilt, zul je meer steken nodig hebben.

      Verwijderen