{ 'anonymize_ip': true }

maandag 10 juni 2024

Nostalgisch haken, Ava (1)

Nostalgisch haken, Ava (1)


In mei had ik hier al verteld dat ik eindelijk een patroon had gevonden voor mijn mooie bol Unikat. Ik ben begonnen!


Die bol "staat" op mijn mooie garenspindel, die kreeg ik met de kerst van zoon. Ik twijfelde altijd, maar wat een mooi ding! En het werkt fantastisch! Die van mij is van Scheepjes.


Het begin van het patroon is natuurlijk niet echt leuk: heel veel lossen en dan denk je dat je iets te weinig hebt en blijkt na de eerste toer dat je toch wel genoeg had... Nou, die kon ik makkelijk weghalen. De tweede toer is ook nog echt even puzzelen.


In de derde toer wordt het leuk, nu ontstaat echt het patroon.


Het plan is om hier regelmatig wat aan te doen en dan kan ik ook af en toe weer wat laten zien. Ik ben heel benieuwd hoe het kleurverloop het gaat doen in het patroon.

Dit patroon komt uit het boek "Nostalgisch haken" van Susan Cropper. Het is de "Ava" omslagdoek, een ontwerp van Kristeen Griffin-Grimes.

Wordt vervolgd!


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs, Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom. Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. Spannend. Een mooie kleur garen heb je in gebruik

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige bol en die kleur is fantastisch mooi. Handig zo'n garenspindel, geen rollende bollen over de grond. Het patroon kont al goed tevoorschijn, heel mooi om te zien. Ben benieuwd naar je vorderingen binnenkort.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Altijd spannend hoe het uiteindelijk gaat worden. Veel haakplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik weet nu al dat dit heel mooi gaat worden!

    BeantwoordenVerwijderen