{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 18 november 2022

Week 46

Week 46

Op de zesenveertigste vrijdag van dit jaar is hier deel 46 van mijn eigen challenge, 52 weken in 2022.
Ik ga proberen iedere week iets leuks te verzinnen met een getal en vandaag is dat met het getal


Vandaag laat ik 46 gelukspoppetjes zien. En ik begin met 7 bruidsparen en een bruidsjonker:


Het paartje rechtsboven was even zoeken! Dat maakte ik in 2011 voor het tienjarige huwelijk van m'n zusje en haar man. Het is het eerste bruidspaar dat ik haakte. Het is vrij letterlijk naar het patroon uit het boekje Gelukspoppetjes haken van Annemarie Arts (Haakidee) gehaakt. De andere paartjes hebben meer eigen inbreng. 

Een ander groot geluk zijn baby'tjes:


Ik vond er 5 terug in m'n fotoarchieven. En wat is zo'n speentje eigenlijk een onding! Die 2 zonder zijn veel leuker! Dat waren opdrachten die ik met veel plezier gehaakt heb.

Ook leuk om alle schaatspoppetjes bij elkaar te laten zien:


De sneeuwman mocht hier ook bij, hij heeft ook schaatsen om z'n nek. Dat zijn dan weer 12 poppetjes erbij. Dan heb ik er nog 14 nodig.


Een mooie assortie collage, met de nodige inspiratie uit dat leuke haakboekje en heel veel eigen inbreng. Het idee om al die afhechtdraadjes onderaan tot een kwastje te knopen vind ik nog altijd geniaal. Volgens mij is het boekje niet meer leverbaar. Er zijn wel andere boekjes inmiddels, ook met een soort van gelukspoppetjes.

Ik heb echt veel meer poppetjes gehaakt, ik heb volgens mij minsten nog 3 koninklijke paren gehaakt. Veel zul je terugvinden onder het label "gelukspoppetjes". In deze collages zitten ook foto's bij van voordat ik deze blog begon.


De zesenveertigste vrijdag van 2022 is gevuld met heel veel geluk!
Nog 6 te gaan, dat zou moeten kunnen. 

Mocht je dit ook leuk vinden en zin hebben om mee te doen? Dat kan nog steeds en ook voor 1 of 2 keer, een keer per maand, of elke week? Leuk, laat het weten! In dat geval voeg ik een link naar je blog toe!


Fijne dag  en heel fijn weekend 🍀🍀🍀

Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. Oh ja, gelukspoppetjes. Ook zo'n handwerkje waar je je hart en ziel legt waarbij je ons steeds weer met nieuwe exemplaren verrast!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat het je iedere week weer lukt Akkelien! Weet je nog van je verpleegsterpoppetjes? Daar kan je een hele week mee vullen volgens mij

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ja, dat weet ik zeker nog! Er is een reden dat je vandaag nog geen verpleegsters ziet ;-)

      Verwijderen
  3. creatieshaken-ria18 november 2022 om 13:48

    Leuk je gelukspoppetjes knap dat het elke week weer lukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja daar heb je er zoveel van gemaakt ik snap dat het voor deze week een eitje was

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De meesten kan ik mij wel herinneren van je blog, wat zijn het er veel als je ze zo bij elkaar ziet! En dan heb je er nog veel meer gemaakt, je hebt heel wat geluk uitgedeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij hebt zo ongelooflijk veel van alles en nog wat gemaakt
    in je leven dat het zeker gaat lukken!!! Deze week is ook
    weer heel leuk om te bekijken. En wat heb je daardoor ook ongelooflijk veel mensen blij gemaakt met een persoonlijk cadeautje, hartverwarmend!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je er veel gemaakt, tsja ze zijn ook zo leuk om te maken. Het boekje staat ook in mijn kast, daar heb ik er ook een aantal uit gemaakt. Maar ik kom lang niet aan de 46!

    BeantwoordenVerwijderen