{ 'anonymize_ip': true }

maandag 7 november 2022

Boek: Platte beesten breien

Boek: Platte beesten breien


In de bibliotheek kwam ik dit leuke boek tegen:


Platte beesten breien. Het is een boek van Christel Krukkert. Wat een creatief persoon is dat! Ze heeft al heel wat boeken gemaakt op handwerkgebied, haak- en breiboeken. Dit is een breiboek en je vindt er allemaal gebreide knuffels in. Platte knuffels. En als je ze van dikker garen maakt, dan zijn het kussens!


Je vindt in dit boek een teckel, een krokodil, een inktvis, een lama, een pinguïn, een konijn, een schaap, een walvis en een varken.

De lama siert ook de achterkant van het boek:


De tekst van de achterkant:
"Christel Krukkert, die je kent van haar geweldige gehaakte amigurumi, heeft de breinaalden opgepakt en een hele collectie vrolijke, vertederende, lollige en hartverwarmende beesten gebreid. Ze zijn niet moeilijk om te maken, gewoon recht en averecht breien in heen-en-weertoeren en je hebt zo een gezellig beest.

Twee vrolijke hondjes, een gestreepte walvis, een wollige lama, een superzacht schaap, een hele lange krokodil en nog veel meer gebreide beesten komen in dit boek voorbij. Chirstel legt van elk beest uit hoe je hem of haar maakt en in elkaar zet. Natuurlijk komen ook de breibasics uitgebreid aan bod.

Dus pak de breipennen en maak je eigen platte beest. Of leef je uit en maak ze allemaal!"


Zo leuk gefotografeerd ook!
Nou, ik ga ze natuurlijk niet allemaal maken. Ik ga er wel eentje maken. Heb je een idee welke het gaat worden? Morgen laat ik het zien.

Nog even wat feiten:

Platte beesten haken
Auteur: Christel Krukkert
Uitgeverij: Forte Creatief
ISBN: 978 94 6250 229 1
80 bladzijden, paperback
9 patronen
Prijs: € 17,99

Misschien kun jij het ook bij de bibliotheek lenen!


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag

7 opmerkingen:

  1. Zo wordt de to-dolijst nog langer😃 Wat een leuk boek. En meteen een idee als kadootje.
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi boek. Heb je er al eentje uitgezocht?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor de tip, het boek lijkt me de moeite waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. creatieshaken-ria7 november 2022 om 14:38

    Wat een leuk boek.
    Ik heb ook al verschillende haak boeken van haar.
    maar deze is ook leuk het breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Te gek! Ik kende wel de platte gehaakte beestjes, maar deze nog niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een enig boekwerkje Akkelien, en ik denk dat
    jij de gestreepte walvis gaat maken, ben heel benieuwd
    of dat ook zo is, morgen zal ik weten 🐋

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Altijd leuk om te lenen uit de bieb al ben ik geen lid meer. Maar je kan ook voor een maand lid worden. Om eens door te spitten wat ze daar weer nieuw hebben. Ik ben namelijk van mening dat ik alle boeken niet kan aanschaffen. Ik zoek eigenlijk een ruil uitleenhandeltje onder andere hanwerksters

    BeantwoordenVerwijderen