{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 16 november 2022

Nog meer sokken?

 Nog meer sokken?


Bij m'n vorige blog over gebreide sokken kreeg ik een reactie van Albértje, of ik nog wel door ging met sokken breien. Natuurlijk wel, was mijn antwoord! En er stond toen al weer een sok op de pennen. En ik brei met deze wol:


Flotte Socke van Rellana Garne. Zie je dit: "Recycelt" staat erop. De samenstelling is 75% wol superwash en 25% gerecyclede polyamide. Het is dus deels hergebruikt. Ik vind dat een positieve ontwikkeling en bovendien vind ik de kleuren heel leuk. Daarom kocht ik deze bol onlangs toen we een dagje in Groningen waren.

En nu staat de eerste sok op het sokkenwonder. Het is mijn meeneem-project momenteel.


Dus snel gaat het niet. Ik heb heel erg zitten puzzelen om een aantal kabels te verdelen over het aantal steken. Ik vind het zelf leuk en ben best benieuwd naar 't eindresultaat. Al zal dat nog wel even duren, want er zijn veel andere projecten tussendoor.

Ach, het komt vanzelf af! Want sokken breien, dat vind ik heel leuk om te doen. Overzichtelijk. Niet te groot. En geweldig leuk dat het patroon gewoon in m'n hoofd zit en ik er toch ook nog eindeloos mee kan variëren. Dat het gewoon klopt, ik houd ervan!


Fijne dag 🧦🧦🧦

Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag

8 opmerkingen:

  1. Creatieshaken-ria16 november 2022 om 11:29

    Dat word weer een mooi paar sokken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is altijd weer leuk om zelf te bedenken hoe een patroon of steek het beste verdeeld kan worden zodat het er mooi uitziet.
    Op je sokkenwonder komt de kabel al mooi in zicht👍🏼.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha ha ik dacht het al wel mooi haren. Hier bij de wolwinkel ook zoveel nieuw sokkengaren 2 bollen gekocht en als een speer weg. Voor je het weet kom je met een lading thuis:))))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maar met zo'n mooi wolletje is het natuurlijk een feestje om sokken te breien. En het prachtige kabeltje werkt ook nog mee... Jij gaat nog wel even door met sokken breien, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke, vrolijke kleuren, een feestje om deze sokken te breien lijkt mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze sokken gaan ook weer heel erg mooi worden,
    en ze lijken me ook heel prettig aan de voeten. Qua
    materiaal en zeker de fleurigheid.

    BeantwoordenVerwijderen