{ 'anonymize_ip': true }

maandag 12 juli 2021

Raketijsjes-weer!

Raketijsjes-weer!


Het leek me leuk om er een vaste traditie van et maken. Toch lukt het niet elk jaar, iets maken met een raketijsje. 


Het gebreide ijsje heb ik gemaakt in 2016 naar een patroon van Club Geluk, zie deze blog.
Het gehaakte ijsje heb ik gemaakt in 2017 naar een patroon van HaakBrei-n, zie deze blog.
Het sleutelhangerijsje heb ik ook al in 2016 gemaakt, naar een eigen idee, zie deze blog.
In 2018 bedacht ik dit telefoonhoesje:


Via deze blog vind je de beschrijving. Je ziet op deze foto al dat het hoesje z'n beste tijd gehad heeft, het is niet meer in gebruik.
Door dit patroon bedacht ik wel dat er ook hele coole sokken gebreid konden worden. Dát plan moest een tijdje sudderen. Het is nu eindelijk gelukt:


Het was een hele klus en ik doe het NOOIT weer!
Al ben ik wel heel blij met het eindresultaat. Maar sokken breien met Fair Isle, dat is een hele puzzel, het valt veel kleiner uit dat je vooraf denkt...
Uiteindelijk zijn ze met veel meer steken gebreid dan ik in eerste instantie dacht, dus ik moest een paar keer opnieuw beginnen. 
Heel blij met het eindresultaat!


Dit patroon heb ik gemaakt voor Breiclub.nl. Het staat sinds deze maand online en is voor leden van Breiclub.nl gratis beschikbaar. 
Het is ook te koop in mijn Ravelry-shop.

Het gebruikte garen is Metropolis van Scheepjes. Heel fijne wol om mee te breien en geweldige kleuren! Daar lag het zeker niet aan.


De kleuren heten Lahore, Darwin, Quebec, Monterry en Buenos Aires.

En mijn zoon heeft geluk, want de sokken zijn nu van hem. Hij heeft hele blije en coole voeten 😁


Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Ik vind ze geweldig, heel cool! Daar kan geen Happy Sock tegenop.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tè gekke sokken... Wat ontzettend leuk bedacht en gemaakt.
    Het zijn handgebreide happy-socks!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. SUPER sokken Akkelien, en de ijsjes op stokje
    zijn ook erg funny. Jij kan ook alles voor elkaar
    krijgen hé, heel leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ging dan misschien niet makkelijk, maar je hebt toch maar wel een prachtig paar sokken ontworpen!

    BeantwoordenVerwijderen