{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 13 juli 2021

Dinsdag - poppendag Zomervakantie 2021 week 2

Dinsdag - poppendag Zomervakantie 2021 week 2


Het is tijd voor vakantie, zomervakantie. 
Doordat ik onlangs voor een blog in hele oude poppenblogs zat te zoeken, bedacht ik dat ik het leuk vind om in deze periode elke week weer eens een pop te laten zien die jaren terug gemaakt is. Ik denk dat ik vooral poppen op basis van patronen van Arne & Carlos ga laten zien en vandaag is Siv aan de beurt.


Siv is gebreid door Maria, het is haar eerste pop. En Siv kreeg veel kleding!


Ook die leuke poncho:


Allemaal patronen uit het boek Poppen breien met Arne & Carlos.
Siv liet ik in 2014 al zien in deze blog. Grappig, ik lees dat ik toen in twijfel was of ik er mee door zou gaan, met dinsdag - poppendag. Inmiddels zijn we 7 jaar verder! Mede dankzij Maria, want ik heb heel vaak poppenblogs gevuld met nieuws van haar hand.

Maria heeft heel veel poppen gebreid, en ze gebruikte steeds vaker eigen inzichten en kleurkeuzes. Iets heel leuks was dat ze in 2017 echte spitzen maakte voor Siv:


Zo werd Siv een prima ballerina! Het patroon mocht ik delen, je vindt het hier.

Ik ga kijken of er in deze vakantietijd ook poppen- of ander nieuws te zien/lezen is bij:

Ria en
Rita

Als je ook mee wilt doen aan poppendag, voor een keertje of voor langer, laat het dan weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer. Het is zo leuk om ideeën te delen en elkaar te inspireren.

Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

2 opmerkingen:

  1. Oh ja zo kang geleden alweer. Ik weet het nog goed dat maria die pop maakte. Blijft een beauty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Enige pop is Siv, en al die kledingstukken echt
    geweldig om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen