{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 1 juli 2021

d'Histoire Naturelle (22)

d'Histoire Naturelle (22)


Ja, er zijn vorderingen!

Toer 87 is weer aan de achterkant gehaakt, ik heb nu een deel dat het afwisselt, voorkant en achterkant.


Een detailfoto na deze toer:


En een overzichtsfoto met de deken op de picknicktafel:


Ook toer 88 is klaar! Een vrij snelle toer met veel lossenrijen. En het begin van een nieuw figuurtje, het wordt een soort schelp:


En nog een keer een totaalplaatje:



Het boek "Als je het licht niet kan zien" van Anthony Doerr heb ik uit. De deken is geïnspireerd op het Musee d'Histoire de Naturelle te Parijs. Dat museum speelt een grote rol in het boek. Ik geniet nu verder van het bijbehorende haakavontuur!

Deze Cal heet "d'Histoire Naturelle". Het ontwerp is van Christina Hadderingh van A spoonful of yarn
Ik heb gekozen voor het pakket Mineralogy in de Colour Crafter-versie.
Meer informatie vind je hier bij Scheepjes.
Het patroon is uitgebreid en duidelijk. Fijn dat er ook voor deze CAL weer filmpjes beschikbaar zijn, daar maak ik af en toe ook gebruik van. 
Voordat je begint is het wel heel verstandig om de tips en tricks te lezen, daar vind je o.a. uitleg over de gebruikte steken en afkortingen.
Ik ben klaar met deel 1, dat vind je hier, met deel 2, dat vind je hier en met deel 3, dat vind je hier en met deel 4, dat vind je hier en met deel 5, dat vind je hier.
Ik ga verder met deel 6, dat vind je hier.

Al mijn blogs over deze mooie CAL vind je onder het label "d'Histoire Naturelle".

De zomer is nu echt begonnen, ik ga proberen toch iedere week wat te doen aan dit project.
Wordt vervolgd 😊



Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

9 opmerkingen:

  1. En hij groeit nog steeds en hij wordt steeds mooier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow mooi, ik zou zeggen je bent bijna klaar of niet ?? Deel 6 nog begrijp ik. Het is een plaatje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind je CAL prachtig! En wat vond je van het boek? Ik heb het namelijk ook gelezen en vond het mooi maar ook kreeg ik er wel een heel onrustig gevoel bij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bijzonder verhaal! Het was heel anders dan ik verwacht had, heel heftig ook.
      En de deken gaat eigenlijk vooral over het museum, het heeft op zich weer vrij weinig met het boek te maken, vind ik.

      Verwijderen
  4. Heerlijk weer om hieraan te werken. Ik kan me voorstellen dat het een welkome afwisseling is als je een toer met veel lossen mag haken (al zijn de andere toeren misschien juist weer leuk door nieuwe technieken).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Daar is die schoonheid weer... Het zijn lange toeren nu, maar ik zie wel heel veel verschillen onderling en dat houdt het toch leuk om door te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig en de kleuren zijn heel mooi.
    Met bijzonder mooie steken.
    Het lijk wel kant werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Na het lezen van het boek is het vast fijn om rustig wat toeren aan van de CAL te haken. Het wordt prachtig.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen