{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 3 februari 2021

Musthawwe dekentje voor Friesland Post

Musthawwe dekentje voor Friesland Post


Ineens is 't alweer februari! 
Het overviel me zowaar wat. Ik was in het laatste kwartaal van 2020 heel druk geweest met een project, een ontwerp voor een dekentje. 


Dit is mijn vijfde patroon voor Friesland Post. Daarover had ik een afspraak, alleen was mijn contactpersoon daar inmiddels niet meer werkzaam bij dit blad en de opvolger wist dit niet. Daarom paste het deze keer niet in het januarinummer en werd het februari.


Ook in dit patroon vind je pompeblêden in schuine banen.


Pompeblêden yn it wetter, in het water, vandaar de golfjes.


Ik was nog even naar een babyzaak in Sneek gefietst, dat kon toen nog. Bij Babyplanet op het Grootzand maakte ik deze foto:


Dit dekentje heb ik gebreid met Scheepjes Softfun, in de kleur Glacial Mist (kleurnummer 2646). Vrij vertaald: IJzige Mist of in het Fries: Izige Dize. 


Dit heeft een zachtgroene tint en dat blijkt best een modekleur in babyartikelen 🙂


De ruimte in het blad is natuurlijk enigszins beperkt. Ik heb een uitgebreidere beschrijving gemaakt (72 toeren van het patroon uitgeschreven!) en ook de teltekening groter gemaakt. Deze patroonversie is verkrijgbaar tegen een kleine vergoeding via Ravelry. Je vindt dit patroon hier. En in het februarinummer van Friesland Post vind je het patroon dus in een iets beknoptere versie.


In 2017 stond de Musthawwe Muts in de Friesland Post.
In 2018 stond de Musthawwe Sjaal in de Friesland Post.
In 2019 waren het de Musthawwe Wanten.
In 2020 maakte ik Musthawwe Sokken voor Friesland Post.
Dit Musthawwe Dekentje lijkt mij een mooie afsluiter van deze serie.


Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. Beeldschoon, Akkelien!
    Stom van de medewerkers van het blad om afspraken niet centraal vast te leggen. Wel tof van de babyzaak dat je er een foto mocht maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat er weer een mooi ontwerp van jou in de Friesland Post staat!
    Het zal even tegengevallen zijn dat je contactpersoon er niet meer werkte. Ik hoop dat je met de nieuwe ook een fijn contact hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wist dat wel, ze had me op de hoogte gesteld. Maar de opvolgster wist minder dan ik hoopte :-)
      Ik had sowieso al bedacht dat dit wel een mooie afsluiter van deze reeks ontwerpen is.

      Verwijderen