{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 19 februari 2021

Crea 2021 De D van...

Crea 2021 De D van...

In 2021 doe ik mee aan de alfabetchallenge en vandaag is de D aan de beurt.


De De van dekens! Ik heb er best een stel gemaakt, gebreid en gehaakt. Ik laat mijn eigen ontwerpen hier zien:


Dit is de meest recente, het Fryske Musthawwe dekentje, meer hierover lees je hier.

Mijn grote trots, de 7 zussen deken:

Foto: Age Meijer/FryskFoto

Meer over deze deken lees je onder het label "7 zussen breideken"

En dan heb ik nog de deken "Voor een wolk van een baby":


Alles hierover + het gratis patroon vind je hier.
Al deze 3 patronen vind je ook in mijn Ravelry winkel.

Bij de D denk ik ook aan Dotje:


Ik haakte Dotje in 2017 voor achternichtje Marly. Het is naar een patroon van Lisanne Multem.

En na een prachtige winterse week was het ook de D van Dooien... Deze foto's maakte ik woensdag, de laatste beetjes sneeuw in de tuin en nog steeds ijs bij de Waterpoort:



Ik heb ook nog een ideetje voor een bloem met een D, maar ik kwam nog niet tot uitvoering daarvan. Misschien volgende week!


Ik ben heel benieuwd wat anderen gedaan hebben met de letter D in deze alfabetchallenge.

Hier is mijn lijstje met linkjes. Dit kan altijd weer aangepast worden.


Marjan ( van Marjan Maakt) en Elizabeth (van Busy Bessy) organiseren in 2021 samen de Alfabetchallenge Crea 2021.
Je  kunt hier bij Marjan en hier bij Elizabeth alles lezen.
Over twee weken is de letter E aan de beurt.


Graag wens ik je een mooie dag en een heel fijn weekend. 
Geniet ervan en denk aan de happy momenten🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

13 opmerkingen:

  1. Dekens, ja, die horen echt bij jou. Wat hebben we er al veel mogen bewonderen. Leuk ook dat je zelf dekens ontwerpt. Dat je trots bent op de 7-zussen deken snap ik helemaal! (maar op de andere dekens mag je net zo trots zijn hoor ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dekens ook 1 van mij favorieten. De zussendeken ben ik nog niet aan begonnen nmaar staat nog steeds op de planning

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig, mooie dekens maakte je en weer een leuk vlaggetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi zijn je dekens en natuurlijk mocht de 7zussen deken niet ontbreken.
    Wat een leukerd is Dotje. ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De dekens zijn stuk voor stuk mooi, maar Dotje mag er ook zijn hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha, ha, jij hebt bij elke letter keuze genoeg :)
    Ja, die Dotje is ook een lieverd en dat je trots bent op de 7zussen deken is logisch. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vlaggenlijnen en dekens zijn niet meer weg te denken bij je!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh ja jouw dekens zijn altijd een plaatje! En de zevenzussendeken is natuurlijk wel een van de kronen op je werk. Zo'n mooi ontwerp en zo passend bij de boeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat zijn heel wat D-tjes Akkelien, vooral de zevenzussendeken
    is toch een SUPER project, en Dotje is gewoon een heerlijk Dotje ;o) De wolkendeken zo lief ook, fraaie projecten allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een boel D-tjes zijn dat weer. Ik blijf je 7 zussen deken prachtig vinden. Misschien toch aan beginnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige dekens heb je gemaakt. Mijn laatste deken(tje) was voor de geboorte van mijn kleinzoon, nu 3 jaar geleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk hoor, je dekens. Volgens mij heb ik één van je eerste gekregen. Weet je nog? Bij Katrein Kunst😍

    BeantwoordenVerwijderen