{ 'anonymize_ip': true }

maandag 15 februari 2021

d'Histoire Naturelle (5)

d'Histoire Naturelle (5)


Vorige week liet ik zien dat ik bezig was met de Galerie d'Entomology en dat er bijen in de deken zitten. Deze week komen er insecten bij!


De vorm is nu achthoekig en in de volgende toer worden er kleine stukjes op alle 8 kanten gehaakt. Dat zijn dus 16 draadjes om af te hechten!


Zoiets zou ik zelf nooit verzinnen. Het geeft wel een fantastisch effect. Zo ontstaan hele leuke vlinders:


In de volgende toer zijn de bogen om de vlinders compleet.


Deel 2 is bijna af, nog een paar toeren.

In het boek "Als je het licht niet kan zien" van Anthony Doerr, vorder ik ook. Elke avond lees ik weer een paar hoofdstukken, over Marie Laure en Werner. Ik geniet verder van dit lees- en haakavontuur!
Deze Cal heet "d'Histoire Naturelle". Het ontwerp is van Christina Hadderingh van A spoonful of yarn
Ik heb gekozen voor het pakket Mineralogy in de Colour Crafter-versie.
Meer informatie vind je hier bij Scheepjes.
Het patroon is uitgebreid en duidelijk. Fijn dat er ook voor deze CAL weer filmpjes beschikbaar zijn, daar maak ik af en toe ook gebruik van. 
Voordat je begint is het wel heel verstandig om de tips en tricks te lezen, daar vind je o.a. uitleg over de gebruikte steken en afkortingen.
Ik ben klaar met deel 1, dat vind je hier.
Nog steeds bezig met deel 2, dat vind je hier.

Wordt vervolgd 😊


Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. Prachtige vlinders en door de bogen worden ze nog meer benadrukt. Leuk om iets te maken waar je zelf nooit aan gedacht zou hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi ik ga het patroon eens bestuderen wie weet mr er lgt nog meer hier wat eigenlijk eerst af moet

    BeantwoordenVerwijderen