{ 'anonymize_ip': true }

maandag 8 februari 2021

d'Histoire Naturelle (4)

d'Histoire Naturelle (4)


Vorige week liet ik zien dat mijn deel 1 klaar was, de Jardin des Plantes.
Vandaag het begin van deel 2, we zijn  nu in de Galerie d'Entomologie.

Er was al een vraag of ik het boek herken in de deken, maar de deken is alleen geïnspireerd op het museum waar de vader van Marie Laure werkt en waar zij in haar vroege jeugd ook heel veel was. Ook iets uit het museum speelt een belangrijke rol in het verdere boek.

De entomologie houdt zich bezig met de insecten.


In deze "toeren" moet je steeds een stukje haken op iedere kant. Dat zijn heel wat draadjes om af te hechten!
Heel leuk om zo bijen te zien ontstaan!


Je ziet ook dat het vierkant nu een achthoek is geworden. In de laatste 2 toeren werd er gelukkig weer rond gehaakt.
Op de volgende foto de bij wat dichterbij:


In het boek "Als je het licht niet kan zien" van Anthony Doerr, vorder ik ook. Elke avond lees ik weer een paar hoofdstukken, over Marie Laure en Werner. Ik geniet verder van dit lees- en haakavontuur!
Deze Cal heet "d'Histoire Naturelle". Het ontwerp is van Christina Hadderingh van A spoonful of yarn
Ik heb gekozen voor het pakket Mineralogy in de Colour Crafter-versie.
Meer informatie vind je hier bij Scheepjes.
Het patroon is behoorlijk uitgebreid en vrij goed te volgen. Inmiddels maak ik ook regelmatig gebruik van de fantastische filmpjes die voor zowel rechtshandigen als linkshandigen beschikbaar zijn. 
Voordat je begint is het wel heel verstandig om de tips en tricks te lezen, daar vind je o.a. uitleg over de gebruikte steken en afkortingen.
Ik ben nu klaar met deel 1, dat vind je hier.
Nog steeds bezig met deel 2, dat vind je hier.

Wordt vervolgd 😊


Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Mooi Akkelien, wat fijn dat je ons zo gedetailleerd meeneemt in dit haakavontuur

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele mooie patronen en kleuren,leuk ook met de bijen. Het heeft wel een beetje weg van mijn manadala die ik heb gehaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De bijtjes hoor ik bijna zoemen, prachtig wordt
    het Akkelien, de kleuren zijn echt fantastisch mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, wat wordt ie mooi! En ja, draadjes afhechten is echt niet zo erg als je het een beetje bijhoudt...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk om je deken zo te zien groeien. Die bijtjes zijn wel heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen