{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 19 april 2019

Spring en lente

Spring en lente


Bij Crea 5219 is het woord van de week SPRING. Ik kan niet anders dan eerst aan springen denken. Dát kan ik nog niet. Het is steeds een Engels woord, het gaat dus om "Lente. 



Deze week deed ik iets dat totaal buiten mijn comfortzone ligt: ik werkte mee aan een video-opname. Heel binnenkort kun je het eindresultaat zien. Hiervoor moest ik naar Zwolle en omdat ik nog niet helemaal mobiel ben, was Lydia zo lief om mij te rijden! We hadden eigenlijk tijd te kort, want we hadden ook nog wel even Zwolle in gewild, daar moeten we binnenkort maar eens tijd voor uit trekken! 





Op de terugreis zag ik al dat geel in de berm, het koolzaad! Ik maakte heel veel foto's, ik vond het zo lente-achtig!" De lente SPRINGt uit de berm!


Ik wilde ook wat handwerk-achtigs laten zien en dacht aan mijn "voorjaarsbollen". Ik geloof dat ik ze nog nooit op de blog heb laten zien! Ik maakte wat nieuwe foto's:



Een variatie op de gebreide kerstballen, de bovenste bloem is geïnspireerd op de narcis, hieronder zie je "tulpenbollen":


Hoe ik deze ballen brei kun je hier vinden. Leuk toch?!?! En zomerbollen kan ook, hé! Motieven om in te breien of op te mazen kun je vast en zeker vinden op het wereldwijde web.

Gisteren kreeg ik dit leuke geborduurde kaartje van Lydia, en er staat op dat het te maken heeft met haar blog van vandaag. Ik ben heel benieuwd! Haar naam staat ook in het rijtje met links, kijk je ook even?



Nu ben ik natuurlijk heel nieuwsgierig wat anderen "deden" met het woord van de week en daarom ga ik kijken bij:


 Marjan Maakt
 - Juffrouw Ooievaar
 - Knutselpret
 - Lydia
 - Blauw ruitje
 - In de weer

 - Céline


Fijne dag en ook wil ik je graag een heel fijn  extra lang Paas-weekend wensen. Geniet ervan en denk aan de happy momenten🍀!



Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

11 opmerkingen:

  1. Ja, wat was het leuk in Zwolle. Binnenkort Groningen om daar de lente eens te proeven?😉

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ik ben reuze benieuwd wat voor video dat is geworden!
    Ja inderdaad, die gele bermen horen zo bij de lente, heerlijk dat vrolijke geel na de grijze grauwe winter.
    Je voorjaarsbollen zijn heel mooi, die hangen vast aan een mooie tak in huis?
    Nog even en dan kan je weer springen, misschien wel aan het einde van deze 'Spring' een heel klein hupje? Het zou mooi zijn, maar niets forceren natuurlijk!
    Fijn Paasweekend voor jou en je mannen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben benieuwd naar de video opname! ;-) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O spannend, zo'n videoopname. Lief van Lydia dat ze chauffeurde en natuurlijk dat ze je die mooie kaart gaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee die voorjaarsbollen, hangen ze buiten ?
    Fijn zonnig, vrolijk en kleurrijk Paasweekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, voor de foto's had ik ze even buiten, maar daar hangen ze normaal gesproken niet :-)

      Verwijderen
  6. Spring doet denken aan de springende lammetjes en koeien. Die twee woorden passen dus echt bij elkaar.
    Een video-opname: spannend. Ik ben benieuwd.
    De voorjaarsbollen zien er mooi uit. Leuk idee voor deze tijd van het jaar.

    Groetjes en fijn paasweekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach nee, springen moet je nog maar niet doen Akkelien. Ook al wil je hart misschien wel een vreugdedansje maken omdat het zo heerlijk lente is!
    Prachtige voorjaarsballen laat je zien; kun je zo weer gebruiken. Fijn weekend, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. prachtig al dast goud geel idd geel hoort bij de lente. Springen nee doe dat nog maar even niet . Leuke ballen.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke kaart heb je gekregen :) Je lente-ballen zijn leuk en staan vast en zeker gezellig.
    Ja de bermen zijn prachtig ook hier :)
    Geniet van het heerlijke weer én de paasdagen, Groet Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ook prachtig die koozaadvelden! En die narcisbol vind ik ook een leuk idee, weer eens iets anders dan eieren.
    Fijne paasdagen.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen