{ 'anonymize_ip': true }

maandag 15 april 2019

Mystery-maandag MB2018 (28)

Mystery-maandag MB2018 (28)


Blok 6 van de haakdeken is nog niet helemaal klaar.

Het leek me wel leuk om de blokken van de haak- en breideken met elkaar te vergelijken en vandaag laat ik de Afrikaanse blokken zien.

Bij de haakdeken was Afrika het eerste continent dat we aandeden. Bij het breien juist het laatste. 


In het haakblok hebben we Tunisch gehaakt, in het middenblok. De rand daarom is de ingekapselde parelsteek, de inspiratie haalde Bianca uit Egypte.
Daaromheen is een steek met weer een Egyptisch motief, gehaakt in waistcoat stitch. 
En de afsluitende rand is in dezelfde steek, het motief is geïnspireerd op een foto van een stenen muurtje uit Zimbabwe.


Het middenblok van de breiversie ziet er heel Afrikaans uit. Je zou kunnen denken aan zebrastrepen, maar Bianca dacht juist aan de aarde. Daar kan ik me ook wel in vinden.
De rand eromheen is een ode aan de golven van alle oceanen rondom dit continent. 
En voor de laatste rand koos Bianca de Jacobsladder, weer inspiratie uit Egypte, tevens grootste leverancier van katoen. 



Ik vind het leuk om jullie ook de andere twee kleurvariaties van de breiblokken te laten zien. Ik was een van de testers en in een whatsapp-groepje hielden we elkaar op de hoogte. Hoe anders met die kleuren! Boven zie je de European Skies, hieronder de Nordpolen.





Ik probeer nog even verder te haken en ik ga voorlopig door met het delen van mijn ervaringen met de MB 2018 op de blog, iedere maandag in de "Mystery-maandag". 



Fijne dag!


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Wauw wat een prachtige blokken
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om de verschillende versies bij elkaar te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar zou je zelf toch nooit op komen! Wel met papier, maar niet met brei-en haakwerk als ik voor mezelf spreek.
    Maar mooi en bijzonder is het!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie blokken en leuk om die verschillende kleuren te zien, nou ben ik van de warme tinten, dus die van jou spreekt me het meest aan, maar ook de andere zijn erg mooi

    BeantwoordenVerwijderen