{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 12 april 2019

Tulpen en Crea 5219 Kind, aardig, vriendelijk

Tulpen en Crea 5219 Kind, aardig, vriendelijk


Afgelopen maandag hadden we eindelijk weer een handwerkavond! Dat zou al in februari, maar ja, dat "liep" even anders!

Lydia en ik werden verblijd met tulpen, aardig hé! "Toevallig" stonden er ook al tulpen op tafel bij mij, dat paste namelijk ook nog eens heel goed bij het handwerkpatroontje.


Ik had voor het armbandjespatroontje klaar gelegd, dat ik deze week al liet zien. Ik had zelf drie versies gehaakt als voorbeeld en ter inspiratie:


Lydia vond de bovenste geweldig en daarom gaf ik deze aan haar. De laatste sprak Willemien aan en ze maakte ook zo'n armband:



Margriet en Hedy gingen met andere kleuren bezig, ze gingen thuis verder:



Hierboven de versie van Hedy, hieronder die van Margriet.


Wat wordt het steeds anders, hé, met de kleuren! Leuk ook dat ik de foto's door-ge-appt kreeg.


Christine haakte ook tulpjes, maar dan anders, hier kan een waxinelichtje in (met batterij dan, hé 😉)



Dit patroontje stond in Aan de Haak nummer 19. Erg leuk. Met die tulpjes uit mijn armbandje kan je vast en zeker ook allemaal andere dingen haken. Misschien komt er nog eens iets langs! Het was absoluut een heel happy avond, deze handwerkavond! 

En dan over Crea 1952: deze week is 't thema "KIND". In eerste instantie dacht ik aan 't Nederlandse woord kind en dus aan m'n zoon. Het bleek om het Engelse woord te gaan en dat heeft betekenissen zoals aardig en vriendelijk. Mijn zoon is gelukkig ook een aardig en vriendelijk persoon.

Ik vind deze quote van de Dalai Lama mooi:


Be kind whenever possible.
It is always possible.

Zo waar en zo simpel. Iets wat ik gelukkig veel tegenkom en ik probeer het zelf ook altijd te zijn. 

Deze keer niet zo'n creatieve uitvoering van mij. Nu ben ik natuurlijk heel nieuwsgierig wat anderen "deden" met het woord van de week en daarom ga ik kijken bij:


 Marjan Maakt
 - Juffrouw Ooievaar
 - Knutselpret
 - Blauw ruitje
 - In de weer

 - Céline
En gisteren sprak ik Lydia en vertelde over Crea 1952. Ze was zo enthousiast dat ze weer gaat bloggen! Dus ik kijk ook even bij Lydia, jij ook?



Fijne dag en ook wil ik je graag een heel fijn weekend wensen. Geniet ervan en denk aan de happy momenten🍀!



Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

11 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat jullie tulpjes kregen, echt heel vriendelijk toch?
    Vriendelijkheid kost niks, zeg ik altijd. Ik verbaas me er soms over hoe mensen zich opstellen. En aan de andere kant; als je zelf begint met vriendelijk te groeten, zie je mensen spontaan opkijken en vaak terug groeten...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat de anderen tulpen voor jullie mee hadden genomen! Gezellig zo'n avond tussen echte en gehaakte tulpen met elkaar aan het werk.
    Je spreuk is mooi en inderdaad eentje om te onthouden.
    Leuk dat Lydia ook mee gaat doen met Crea5219!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi gevonden Akkelien en je armbandjes zijn erg mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie quote. Hielden alle mensen zich hier aan, dan was het veel vrediger op aarde.
    De armbandjes zien er allemaal mooi uit. De kleuren maken ze toch heel verschillend.

    Groetjes en fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat was zeker een gezellige avond, tijdens de handwerkavond.
    Die tulpen zien er mooi uit, hoeven geen water en je hebt er de hele lente plezier van.
    Ulle en Bodile dachten ook dat het over een kind ging vandaag...
    Ik ga ook zo bij Lydia kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En het was ook heel kind van jou om mij het armbandje te schenken.
    Ik zit nu bij de kapper met het armbandje om mijn pols. Een mooi moment om tijdens het haar verven jouw blogje te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie tulpen, gezellig dat er weer een handwerkavond was, leuke armbandjes :) Groet Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erg leuk lijkt me zo’n handwerkavond. Echte tulpen en gehaakt in een bandje, mooi hoor, wist niet dat het kon.
    Mooi ook, de quote van de Dalai Lama.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk dat de armbandjes in de smaak vinden. En zeker een mooie spreuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gezellig, al die tulpenarmbandjes!
    Dat je niet erg crea met het woord bent is niet erg, je bent zelf namelijk al enorm "kind".

    BeantwoordenVerwijderen