{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 9 april 2019

Dinsdag - poppendag Zuster!

Dinsdag - poppendag Zuster!


Een vriendin van mij heeft twee hele leuke dochters en een van die dochters doet de opleiding HBO-V. Die gaat dus de verpleging in.
En wat een belangrijk beroep is dat.

Zelf kwam ik acht weken geleden per ongeluk ten val en zodoende in het ziekenhuis en wat werd ik goed verzorgd, wat was iedereen zorgzaam, vriendelijk en kundig! En wat is dat fijn als je daar ineens van afhankelijk bent.

De vriendin kwam vorige week bij mij en ik haakte wat voor haar dochters. Je snapt wel wat het voor deze dochter werd:


Ze kreeg een staart:


Op deze foto zie je allerlei "gereedschap" dat ik gebruikte bij het maken van deze zuster:


Per poppetje natuurlijk maar één zo'n "ring", maar ik vond ze wel fotogeniek 😉
In dat kokertje rechtsboven, daar zitten m'n naalden in. Het was van mijn Beppe, een aantal van de naalden erin zijn ook nog van haar!
Ik gebruik een hele lange naald en een normale. Een schaar en een haaknaald zijn logisch. De haaknaald ziet er best wel lelijk uit, maar haakt nog prima.
Het tangetje gebruik ik om die lange naald door het hele poppetje te trekken, want soms gaat dat héél lastig.


Zo'n sleutelring maakt het net wat leuker, hé!

Deze zuster is op basis van mijn patroon voor mini-gelukspoppetjes, daarover lees je hier meer. 

Zo, dat was mijn poppennieuws. Nu ga ik kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Amilishly,
Angélique,
Blauw en zo,
Corina
Jolanda,
Ria,
Rita en 
Sandra.
Deze week is er ook poppennieuws bij Knutselpret.

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 

Fijne dag!




Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. De poppetjes zijn ook overal voor geschikt..
    Leuk zo'n zustertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lief dat je cadeautjes meegaf. Dat tangetje gebruik ik ook vaak.
    Ja, verpleegkundigen zijn zeker belangrijk, eigenlijk is ieder beroep belangrijk

    BeantwoordenVerwijderen