{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 15 december 2015

Dinsdag - poppendag Een soepkip

Dinsdag - poppendag Een soepkip


Een week geleden liet ik hier de surprises zien van onze Sinterklaas-viering. Vorige week kreeg ik iedere dag mail van Maria met surprises van het pakjesfeest van haar familie. En op dinsdag was de soepkip aan de beurt. Die vond ik zo leuk dat de kip in de poppendag-blog mag :-)


Maria heeft een schoondochter die heerlijke kippensoep maakt, met daarin een hele kip. Dat inspireerde Maria tot het haken van deze kip.


Wat kleine onderdelen, de details die het helemaal compleet gaan maken.


De kip zit in een soepterrine.



Leuk, hé, een staart aan de achterkant en aan de voorkand de kippenpoten:


Het is een geweldige kip geworden!


De soepkip werd met het cadeautje op een dienblaadje gepresenteerd.


Een superleuk cadeau!


Ik vind de soepkip echt geweldig leuk en dat vond de schoondochter gelukkig ook! Het patroon kwam trouwens uit Prettig gestoorde amigurumi's van Dendennis.

Volgende week is het kerstvakantie. Ik weet nog niet of ik dan poppennieuws heb, maar nu ga ik eerst kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Juffrouw Ooievaar,
Mariam,
Poppemie en 
Rita

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren!


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

9 opmerkingen:

  1. Wat een superleuke kip is dat geworden!! Heel creatief om dat te bedenken als surprise!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een "heerlijke" kip/kop. :-)))
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, hij is leuk, zeker in dit verhaal over kippensoep :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We hadden het verhaal van de soepkip al gehoord van Maria, maar het plaatje maakt het compleet.
    Super leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is die grappig. Wij eten ook heel vaak kippensoep dus dit spreekt mij wel aan. hahahaha.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mmm lekker kippensoep, een gehaakte soepkip had ik nog nooit gezien;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kippesoep blijft heerlijk! Maar van deze kip zou ik maar geen soep maken, die zou een beetje harig worden vrees ik ;-) maar ze is superleuk gemaakt en wat een leuk verhaaltje erachter.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen