{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 8 december 2015

Dinsdag - poppendag 51 verpleegstertjes

Dinsdag - poppendag 51 verpleegstertjes


Eind september kreeg ik een mail met een "oriënterende vraag", of het  mogelijk was een aantal verpleegstertjes te bestellen. Ze hadden het hier gezien. Het moest uiterlijk 4 december klaar zijn en ze wilden er ongeveer 50. Het werden er uiteindelijk 51: 17 blondines, 17 brunettes en 17 roodharigen.

Dat was een behoorlijke klus en het was voor mij de kunst om hier goed aan te werken en toch te voorkomen dat ik een haakblessure opliep én er voor te zorgen dat ik het niet voortijdig helemaal zat zou zijn. Dus ook afwisselen met andere haak- en breizaken. Dat is gelukt, ik heb de afgelopen weken van alles laten zien op de blog dat ik ook in deze tijd gemaakt heb :-)

Elke dinsdag maakte ik voor mezelf een foto van de "tussenstand".


De kleuren haar stonden vast, de kapsels mocht ik zelf bedenken. Ik was eerst wat aan het twijfelen en overwoog om alle 51 dames van een korte coupe te voorzien.


Als er dametjes helemaal klaar waren, gingen ze in die blauwe afsluitbare bak.


Lydia heeft ooit zo'n verpleegster van me gekregen met vlechten en zij vond dat ik absoluut ook dames met vlechten moest maken.


Ik hield in de gaten dat ik er iedere week zeker zes helemaal af kreeg.


Na heel veel vlechten en korte coupes bedacht ik dat ik ook nog een knotjes-variant kon maken.


En zo was het eind november ineens zover,


zuster nummer 51 rolde van m'n haakpen:


Hier zie je alle blondines,


de brunettes


en de roodharige verpleegsters


Ze zijn allemaal grotendeels volgens het patroon van Annemarie Arts gehaakt, uit het boekje "Gelukspoppetjes haken". Een erg leuk boekje dat me zelfs op weg hielp bij de verschillende kapsels :-)



Ik heb ze met veel plezier gehaakt. Ik heb ze verpakt (en deed bij ieder verpleegstertje nog zo'n klein hartje) en verstuurde ze, helemaal naar Rotterdam. Dát vond ik nog wel spannend en ik was dan ook heel blij met het berichtje dat het goed was aangekomen en dat ze er heel blij mee waren! Gisteren hadden ze ze nodig, ik hoop dat ze goed terecht zijn gekomen.

En nu ga ik even kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Juffrouw Ooievaar,
Mariam,
Poppemie en 
Rita

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren!


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

14 opmerkingen:

  1. Wauw, chapeau, al die verpleegstertjes. Heel goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. allemachtig, wat een klus!!! Dat vind ik zo knap van jou, dat je dat volhoudt. En ze lijken heel leuk. Ik weet zeker dat alle ontvangers er hel blij me waren!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een enorme opgave! Knap dat het je gelukt is hoor.Erg leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. super gaaf !!!! wat veel werk zit daar nog in, knap !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Soo hee...laat jij ze ff een poepie ruiken daar in Rotjeknor! Gaaf hoor!
    grfrouwien



    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, wat een dorozettingsvermogen! Ooit maakte ik voor vriendin van middelste zoon zo'n poppetje. Ze zit in de verpleging en vond het leuk om aan haar naamkaartje te hangen. Daar deed ik al een hele zondagmiddag over.....
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat klopt wel, je bent gauw een paar uurtjes bezig met zo'n verpleegstertje!

      Verwijderen
  7. Ow, wat een legioen verpleegsters! Menig ziekenhuis zal jaloers zijn op zo'n bezetting ;-) Knap werk, daar moet je echt voor doorzetten, maar je hebt er goed over nagedacht en goed gedoseerd. De post zorgt inderdaad voor de nodige spanning, maar zelfs dat is goed gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zijn ze leuk... en zoveel... maar wel gaaf hoor. De ontvangers zullen het geweldig vinden. Leuke opdracht maar ik denkd atje voorlopig geen wit uniform meer kan zien... hahahaha...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een super opdracht :-) en wat zullen ze blij zijn met het eindresultaat, goed gedaan joh!! Fijn dat je geen lichamelijke klachten er aan over hebt gehouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wow akkelien, wat geweldig zo'n hele batterij verpleegsters. Wat een enorme klus zeg. Ik heb ooit wel eens 10 dalmatiërs gehaakt en een keer twintig kippensleutelhangers, ik moet zeggen dat ik er zelf behoorlijk 'kippig'van werd. Knap dat je het zo goed gedoseerd hebt, en wat zijn ze ontzettend leuk geworden!
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een klus, 51 dezelfde poppetjes maken! Gelukkig werd het tijdig aangevraagd en kon je ze verdelen door er elke week 6 te maken en af te wisselen met andere werkjes, anders is de fun er meteen helemaal vanaf. Want zo'n projecten maken, dat ken ik ook, op den duur kan je ze niet meer zien!! Maar ze zijn echt heel tof geworden! Dikke proficiat voor je werk.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ongelofelijk.. Wat leuk, knap en geweldig! En helemaal bijzonder dat je hier waarschijnlijk 51 verpleegsters heel blij mee gaat maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. These are so cute :) What a lovely idea :) Very well done!
    Greetings from Germany
    Jana

    BeantwoordenVerwijderen