{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 9 december 2015

De eerste kerstbal voor...

De eerste kerstbal voor...


Als er in mijn "omgeving" een kindje geboren wordt, dan vind ik het leuk om "de eerste kerstbal" voor zo'n baby te breien. En tegenwoordig brei ik dan de naam erin. Dit jaar waren er niet veel baby'tjes geboren en toch had ik al vier ballen gebreid, voor mijn zusje en haar gezien. 

Nu was er toch nog een klein meisje geboren, een kindje van een nichtje van echtgenoot, en daarvoor wilde ik wel een bal breien. Ik koos voor paarse sokkenwol en een iets pluizige witachtig garen met mohair:


En ik ging breien. Hier kun je lezen hoe ik dat doe.


Zo, dit is de onderkant:


Deze bal is voor ELINE




En tussen de laatste en de eerste letter heb ik dit hart ingebreid:



Dan nog even feestelijk in pakken!


Ik heb de bal met veel plezier gebreid. En wil je ook zo'n bal en kan je het niet zelf maken? Ik maak ze ook in opdracht! Kijk dan even hier en neem contact met me op. 

Dan nog even een oproepje, aan Margaret, Monique en Leandra: kijken jullie even bij de blog van maandag? Ik ontvang graag een adres van jullie!


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. Mooi gebreid! Echt een leuk cadeautje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend leuk en knap! Ik ga het onthouden en plaats vast nog een keer een bestelling bij je.
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooierd weer! Geweldig om zo'n mooi persoonlijk cadeautje te ontvangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap hoor en ontzettend leuk om te krijgen, zo'n persoonlijke kerstbal.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een origineel idee, en zo mooi gemaakt! Ik weet zeker dat de kersverse ouders hier heel verguld mee zullen zijn, en baby Eline later ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke en wat een mooi cadeautje zo...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen