{ 'anonymize_ip': true }

maandag 22 augustus 2022

Zomervakantie: vakantieslinger

Zomervakantie: vakantieslinger


In deze zomertijd laat ik regelmatig slingers zien. Ze passen goed bij een feestelijk gevoel en dat past  daarom ook in deze vakantietijd.

In deze periode had ik een keer "club" met Lydia en zij was bezig met vlaggetjes, omdat ze een slinger wilde haken voor in 't vakantiehuis waar ze naar toe zou gaan met haar gezin:


Er ontstond een super vrolijk vlaggetje en ik vroeg een paar dagen later hoever ze al was. Nou, ze was alweer gestopt. 

Ik zag op mijn handwerkkastje een restje garen liggen in vrolijke verloopkleurtjes en bedacht dat ik voor haar een slinger kon haken, met bloemetjes.


Een aantal lossen, in de derde losse vanaf de haaknaald 1 stokje, 2 lossen, 1 halve vaste, *2 lossen, 1 stokje, 2 lossen, 1 halve vaste*, van * tot * nog 3x herhalen, zodat je 5 bloemblaadjes hebt, dan weer een aantal lossen tot je weer een bloemetje wilt haken. 


Volgens mij heb ik aan het begin en eind ongeveer 75 lossen gehaakt en tussen de bloemetjes steeds 20. Dat kun je naar eigen inzicht aanpassen. 
En als je voor 4 "bloemblaadjes" kiest, dan kan het ook een klavertje 4 zijn.


Natuurlijk liet ik de slinger even "voor proef" hangen bij ons aan de schutting:


Ik kocht er een leuk kaarsje in een glaasje bij en pakte het feestelijk in:


En toen kreeg ik deze foto's vanaf het vakantieadres:



Het tafelkleed had ze ook zelf meegenomen, een beetje "eigen" op 't vakantieadres!


Zomer 2022, ook in deze periode vind je in principe 5x per week een blog met inspiratie, handwerkjes, tips of andere gezelligheid. Gezellig dat je komt kijken en lezen!

Fijne dag, fijne zomertijd 🍀🍀🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

3 opmerkingen:

  1. Wat een gezelligheid heb je aan Lydia meegegeven, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lieve vriendin ben je toch! Superleuk cadeautje voor een vrolijke vakantie.

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super gezellig zo'n slinger en zo leuk verpakt

    BeantwoordenVerwijderen