{ 'anonymize_ip': true }

maandag 29 augustus 2022

Oma's vierkantjes-kussen

Oma's vierkantjes-kussen


Op 15 augustus was het grannysquareday, een leuk initiatief op Instagram, waarbij een soort van virtuele lappendeken wordt gevormd door foto's van granny's van heel veel verschillende mensen uit vele landen.

Zelf had ik voor deze datum vier zeer behoorlijke grannysquares klaar:



Hiermee heb ik meegedaan aan #grannysquareday2022.
Hier is een collage van screenshots waar mijn bijdrages en die van Irene op te zien zijn:


De middelste granny van de 9 rechts onderin is van Irene, die van mij zou je wel moeten kunnen herkennen.

Van mijn squares heb ik 2 kussens gemaakt voor m'n schoonzus. Ze is vorig jaar verhuisd naar Sneek en ik was het al heel lang van plan, maar het lag een beetje stil. Dat heb je wel eens. Grannysquareday vormde voor mij een soort "stok achter de deur", een datum dat ik het klaar wilde hebben.

Ik had ook al die tijd al 2 voordelige kussens in huis, die kocht ik vorig jaar bij Action. Er zitten oorspronkelijk kleine ronde stiksels in om ze wat plat te maken. Die heb ik eruit getornd.


Daarna heb ik per kussen 2 grannysquares met vasten aan elkaar gehaakt, ik haak dan door de achterste lussen:


Als er drie kanten dichtgehaakt zijn, kan het vulkussen erin en dan haak je de laatste kant ook dicht. Netjes afhechten en klaar. 
Zo zijn 2 verschillende kussens ontstaan die toch goed bij elkaar passen:


M'n schoonzus is oma, van 2 prachtige kleindochters, dus granny's vond ik wel toepasselijk en op Grannysquaredag heb ik het haar gegeven.

Ik maakte ook nog een slinger voor haar, die zie je op de volgende foto hangen. Daar volgt nog een blog over.


Mooi zomers project om zo aan het eind van augustus te laten zien 🌞
Hierover schreef ik ook een blog voor Breiclub.nl, die blog vind je hier.


Zomer 2022, ook in deze periode vind je in principe 5x per week een blog met inspiratie, handwerkjes, tips of andere gezelligheid. Gezellig dat je komt kijken en lezen!

Fijne dag, fijne zomertijd 🌞🌞🌞


Liefs van De Breimeisjes ðŸ’—💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. Wat een vrolijke granny's allemaal en natuurlijk de kussens ook. Altijd leuk om tussendoor te haken. Er zijn ook zoveel varianten. Ik vraag me af hoe zo'n vierkantje aan haar naam komt. Of werden ze echt alleen door oma's gehaakt?

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd leuk en ik heb er nu ook een stapel die een verkeerde kleur hebben daar moet ik nog wat op verzinnen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zijn heel fleurige kussens geworden, leuk! Een mooi geheel met de slinger

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zijn mooie kussens geworden, daar zal ze blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen