{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 24 augustus 2022

Kwastjes maken

Kwastjes maken


Vandaag weer een gastblog van Irene!

Ken je dat? Dan zie je zo'n leuk hebbedingetje in de winkel voor weinig.

Bij Søstrene Grene zag ik een "tassel maker". Iets om kwastjes mee te maken.
Ik heb eigenlijk nog nooit kwastjes gemaakt, maar ze zijn leuk aan een slinger met driehoeken of een kroonluchter. En eens moet de eerste keer zijn! Dus mocht de kwastjesmaker mee naar huis.


Op de achterkant stond een tekening. Voor mij niet voldoende om iets mee te kunnen, dus ik moest even Googlen en een tutorial bekijken.


Blijkbaar heb ik een houtje gekocht dat je gebruikt in plaats van een stukje karton. Voordeel is wel dat je kwastjes van verschillende maten kunt maken. Per maat zijn ze dan even groot.



Wat mij betreft is het niet iets dat absoluut noodzakelijk is bij je handwerk- en hobby-benodigdheden. Gewoon een leuk hebbedingetje.

Maar uiteindelijk heb ik wel een mooi kwastje geproduceerd.


Hier hangt het kwastje onder de kroonluchter:

Meer over de kroonluchter lees je in deze blog.


Bedankt Irene, voor je review. Het kwastje is inderdaad mooi gelukt!
Ik gebruik zelf een kaartje of een boekje als ik kwastjes maak.
Hoe doen jullie dat?


Zomer 2022, ook in deze periode vind je in principe 5x per week een blog met inspiratie, handwerkjes, tips of andere gezelligheid. Gezellig dat je komt kijken en lezen!

Fijne dag, fijne zomertijd 🍀🍀🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. Het kwastje maakt je kroonluchter nog meer af, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk!
    Voor de franjes aan een kleed gebruik ik ook altijd een boekje met een harde kaft, je hebt dan allemaal dezelfde lengte en het gaat lekker snel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een mooi kwastje en handig hulpje. Ik heb ooit kwastjes gemaakt voor een sjaal met een snijplank :) Ik had ook behoorlijk grote kwastjes nodig. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen