{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 22 oktober 2021

De U van...

De U van...


Dit is week 2 van de letter U van Crea2021.
In de tijd van het thuiswerken maakte ik vaak een wandeling met zoon in z'n lunchpauze. We kletsten wat en bespraken o.a. de tuinen waar we langs liepen. We zagen van die mooie bollen met schermbloemen, veel paars en soms ook wit. Prachtig vonden we ze. Die wilde ik ook wel in onze tuin. Met zo'n app op de telefoon ontdekten we wat het was: Allium. Sieruien! Vandaag kies ik bij de U de bloem van de ui. En omdat we zoveel mooie paarse variaties zagen, heb ik een paarse gehaakt.

Het bloemetje begint weer met een magische ring, met groen en daarin 6 vasten, sluit met een halve vaste.


Ga door met paars en haak in de volgende steek een halve vaste:


*In de volgende steek 1 halve vaste, 4 lossen, sla de eerste losse over en haak in de volgende losse 1 vaste, in de volgende losse 1 half stokje, in de laatste losse 1 vaste, in dezelfde steek van de begintoer 1 halve vaste*. 


Herhaal dit ook in de volgende 5 steken, zodat je 6 bloemblaadjes krijgt. 



Hecht netjes af. Klaar!


Dat was bloemetje nummer 21!
Alle bloemen die ik maak voor deze challenge vind je terug onder het label "Bloemen-ABC".

Ik wilde eerst een wit bloemetje maken, maar realiseerde me ineens dat de daslook hier familie van is. Die is al wit. Paars is bovendien m'n lievelingskleur.
Het bloemetje is anders gehaakt dan de daslook, ik vind 'm zelf wel heel leuk.

Als 't goed is, heb ik volgend jaar ook van die mooie ui-achtigen in m'n tuin. Ik heb heel wat bollen geplant. 




Nog even over de alfabetchallenge: al is dit een tweewekelijkse challenge, er zijn veel deelnemers die iedere week iets plaatsen. Daarom deel ik ook deze week het lijstje met links, zodat je even kunt rondkijken 🙂



Fijne dag  en een heel fijn weekend. 
Geniet ervan en denk aan de happy momentjes 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

10 opmerkingen:

  1. En weer een bloemetje erbij voor je boeket!
    Af en toe wordt de Allium hier gekweekt. Grote velden vol met die mooie paarse bollen op rijen zijn dan een schitterend gezicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat leuk, ik houd ook van die sieruien, blijven zo lang mooi in de tuin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, klopt... dat zijn echt hele mooie bloemen. Onze buren hebben ze in de achtertuin staan op de scheiding met hùn buren. Ik heb er al een paar keer met 'begerige' blikken naar gekeken... Leuk dat jij nu een gehaakte versie laat zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig hoe jullie telkens weer heel veel creatieve ideeën hebben rond een letter!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, leuk hé! Zo vaak ook verrassende ideeën. Erg leuk om aan mee te doen, deze alfabet-challenge!

      Verwijderen
  5. Wat heb je dit weer mooi uitgewerkt Ajkkelien, je Allium bollen is een feest in tuinen, en leuk dat je één zo'n bloemetje uit bollen hebt gehaakt, TOP!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik moest heel goed nadenken en dat komt omdat ik de hele bol in gedachten had. Maar inderdaad, het is zoals Josephine al zei, één bloemetje van de bol. Je hebt het wéér voor elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo heb ik 't ook bij andere bloemen gedaan. Anders wordt het me te moeilijk ;-)

      Verwijderen