{ 'anonymize_ip': true }

maandag 11 oktober 2021

Veel liefs

Veel liefs


Vorige week had ik een blog met veel geluk, deze week begin ik met liefs 💜

Met een mooi bolletje verloopgaren haakte ik weer een hartje en nu deed ik het een beetje anders. Al is het begin gewoon hetzelfde.


Mooi hé, dit bolletje van Annell, Tahiti-Color.

Wat ik anders deed is het minderen. Kort geleden deelde ik mijn patroon in deze blog die ik voor Breiclub.nl schreef. Daarin minder ik iedere toer 8 steken. Nu heb ik ervoor gekozen om in elke toer 6 steken te minderen. Dat geeft een heel ander resultaat:


Het rechterhartje is veel korter en ronder. Door minder snel te minderen wordt het hartje langer.

Als je dit ook wilt doen, haak het begin tot toer 8 is zoals in dat patroon in de Breiclubblog.
Minder je in toer 8 dus 6 steken in plaats van 8, door elke zevende en achtste steek samen te haken. Dan heb je nog 42 steken.

Toer 9 in elke steek 1 vaste. En dit geldt voor alle volgende oneven toeren.

In toer 10 haak je elke zesde en zevende steek samen. Dan heb je nog 36 steken over.
Weer een toer zonder minderen
In toer 12 elke vijfde en zesde steek samen haken (30).
In toer 14 de vierde en vijfde steek samen haken (24).
In toer 16 elke derde en vierde steek samen haken (18)
Nu het hartje opvullen!
In toer 18 elke tweede en derde steek samen haken (12)
In toer 19 steeds 2 steken samen haken (6)
Knip de draad af en haal door de laatste 6 steken en hecht af.


Dit hartje kreeg een sleutelhanger en ik gaf het aan een jarig buurmeisje.


Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Lieve hartjes. Dat een kleine verandering in het patroon zoveel verschil maakt. Bedankt voor het patroontje.

    Fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zijn beide hartjes maar door minder te
    minderen ;-) is het nu een echt hartje geworden.
    Erg mooi garen ook, en alweer zo lief cadeautje.
    En wat op de foto naast de bol ligt, worden dat
    Kerstballen???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is 't begin van 't hartje! Dat zijn de bolle bovenkanten, je begint met twee van die halve bolletjes.

      Verwijderen