{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 21 oktober 2021

Boek/Bookazine Yarn 12 Romance

Boek/Bookazine Yarn 12 Romance


Is het een boek of is het een magazine? 2x per jaar geeft Scheepjes de Yarn uit. Het  heeft daardoor iets van een tijdschrift. Zelf noemen ze het Bookazine en die benaming is passend, vind ik. Kort geleden kwam nummer 12 uit en deze heeft het thema Romance. Vandaag vertel ik wat meer over deze leuke uitgave.


Een paar jaar geleden kreeg ik er al eens eentje op m'n verjaardag. Later zat er een nummer in een goodiebag en ik kreeg er nog een paar. De laatste tijd koop ik 'm steeds zelf. Ik vind ze steeds zo mooi en inspirerend!

Iedere keer wordt een thema gekozen voor zo'n bookazine en deze keer is het Romance, de Romantiek, de kunststroming. 


In dit nummer zijn 4 modellen uit de Romantiek de hoofdpersonen. Je ziet naast de inhoudsopgave hun afbeeldingen. Het zijn Lizzie Siddal, Fanny Eaton, Annie Miller en Effie Gray. Over deze modellen wordt wat verteld en er is meer te lezen.

Uiteraard staan er weer prachtige patronen in, geïnspireerd op deze modellen en/of de Romantiek. Ik laat er een paar zien.

Een mooie gehaakte trui, de Ophelia sweater, ontwerp van Natalia McHayle:


Links zie je de Beatrix  blanket, ontworpen door Jellina Verhoeff, rechts het Acanthus Bolster cushion, van Cher Markus:


In het volgende ontwerp, May's belt, wordt gehaakt en geborduurd: 


Dat is een ontwerp van Kirsten Ballering.
Je vindt verder o.a. een sjaal van Martin Up North, mittens van Carmen Jorissen, een vest van Cara Medes en nog bijzonder originele ontwerpen van slippers, een tas en kledinghangers in deze editie.

Wat feiten op een rij:
Titel: Yarn Bookazine 12 Romance
Uitgeven door Scheepjes.com
Inhoud: 16 patronen op 104 pagina's
ISBN: 9 789491 840647
Prijs: € 9,95

Ik ben fan van deze serie. Naar mijn idee meer boek dan tijdschrift en echt waar voor je geld: voor nog geen 10 euro een prachtige en inspirerende bundel creativiteit. Heerlijk om in te bladeren en te lezen en ik ga er vast ook eens iets uit maken.
Een mooi cadeautje voor mezelf. En deze keer gaf ik er ook al eentje weg 🙂

Koop jij wel eens een boek voor jezelf?


Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag




5 opmerkingen:

  1. Dat ziet er idd prachtig en inspirerend uit! Ik heb nog verjaardagsgeld liggen, dus wie weet...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige boekwerkjes zijn dit, zou het ook
    mogelijk zijn om oudere nummers nog te kunnen kopen.
    Op de site kan je zo mooi zien wat er allemaal per
    nummer in staat vermeld een daar zie ik mooie dingen
    voorbij komen. In ieder geval leuk dat ik nu door jou
    post hier kenneis mee maak, bedankt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, toevallig zag ik dat er bij de Devo in Sneek nog een paar eerdere nummers te koop zijn!
      En volgens mij zijn ze online ook nog te bestellen.

      Verwijderen
    2. Bedankt Akkelien voor je reactie, dan ga ik zeker
      even bij Devo kijken en anders probeer ik het online.
      Het ziet er inderdaad allemaal heel erg mooi uit en ook leuk met allerlei patronen

      Verwijderen
  3. Wat een mooi boek, inderdaad alleen al mooi om door te bladeren.Het laatste wat ik gekocht heb is een naaimagazine La Maison Victor. Een mooi blad voor als je het leuk vindt om zelf kleding te maken. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen