{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 31 augustus 2021

Dinsdag - poppendag Zomervakantie 2021 week 9

Dinsdag - poppendag Zomervakantie 2021 week 9

Het is tijd voor vakantie, zomervakantie.
Doordat ik onlangs voor een blog in hele oude poppenblogs zat te zoeken, bedacht ik dat het leuk is om in deze periode elke week weer eens een pop te laten zien die jaren terug gemaakt is. Ik denk dat ik vooral poppen op basis van de patronen van Arne & Carlos ga laten zien en vandaag zijn de Pippi's aan de beurt.

Ja, in 't meervoud! Pippi van Maria was al in deze zomerserie te zien, hier in deel 6.
Mijn eigen Pippi kwam ook al even kijken toen de letter P aan de beurt was bij Crea 2021. Dat zijn er al twee. En er is nog een Pippi, de Pippi van Akke.


Deze Pippi kwam in 2014 hier langs op dinsdag - poppendag. 

Mijn eigen Pippi is op basis van de Hippie-poppen van Arne & Carlos gebreid. Het was mijn eerste pop op die manier en ook de enige tot nog toe. Terwijl het me heel goed beviel, het is allemaal wat kleiner en dus veel sneller klaar. Hoewel ik in deze blog lees, dat ik er juist best lang overdeed.


En dan laat ik Maria's Pippi ook nog maar een keertje zien in deze thema-blog:


Ik weet niet eens of deze foto ooit op de blog heeft gestaan, ik vond 'm in een oude mail. 
In deel 6 van deze serie had ik al een aantal linkjes naar blogjes over deze Pippi geplaatst.

Heb jij ook een Pippi gemaakt? Is het een idee om eens een Pippi-poppendag te organiseren?

Ik ga kijken of er in deze vakantietijd ook poppen- of ander nieuws te zien/lezen is bij:

Ria en
Rita

Het is vandaag 31 augustus, dit was de laatste poppendag van deze vakantieserie. Volgende week weer een beetje "normaal" 😉

Als je ook mee wilt doen aan poppendag, voor een keertje of voor langer, laat het dan weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer. Het is zo leuk om ideeën te delen en elkaar te inspireren.

Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

4 opmerkingen: