{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 6 augustus 2021

Crea 2021 De P van...

Crea 2021 De P van...

In 2021 doe ik mee aan de alfabetchallenge en vandaag is de P aan de beurt.


Nog nooit heb ik een naamslinger gehaakt voor iemand met een P in de naam! Kort geleden mocht ik wel een slinger haken die me hielp op dit punt. Een R kan best eerst even een P zijn, dus hier zie je bijna de R van deze slinger 😄

De P van Piet, onze zoon. Hij hoeft niet zo nodig in mijn blog, dus geen foto, sorry! Genoeg P's in mijn labels, trouwens, ik tel er 50! Daar kan ik wel wat mee, ik pak er een paar uit.
De P is ook van Paars, een van m'n lievelingskleuren! Vandaag gebruik ik deze kleur voor alle linkjes.

Als eerste in de lijst zie ik Paard.
Dit paardje heb ik gehaakt voor m'n vriendin in Frankrijk, omdat ze dol op paarden is. Voor meer foto's en details, zie deze blog.




En ook van Peer, wij hebben in de tuin een perenboom, die dit jaar niet zoveel vruchten draagt. Een beetje drastisch gesnoeid, vrees ik. Ik vind perenjam heel lekker en ik heb ook wel eens peren gehaakt. Deze collage vat dat wel leuk samen, die komt uit deze blog.


En Poppen, die wil ik ook graag noemen! En je snapt het vast: Sjallahee, sjallaho, sjallahopsasa, hier is Pippi! En zij heeft ook haar eigen label.
Pippi wilde graag even poseren, in de perenboom en deed stiekem de paarse laarzen van Alies aan. Ze staan haar ook prachtig!


Ik ben heel benieuwd wat anderen gedaan hebben met de letter in deze alfabetchallenge.

Hier is mijn lijstje met linkjes. Dit kan altijd weer aangepast worden.


Marjan ( van Marjan Maakt) en Elizabeth (van Busy Bessy) organiseren in 2021 samen de Alfabetchallenge Crea 2021.
Je  kunt hier bij Marjan en hier bij Elizabeth alles lezen.
Over twee weken is de letter Q aan de beurt.


Graag wens ik je een mooie dag en een heel fijn weekend. 
Geniet ervan en denk aan de happy momenten🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

15 opmerkingen:

  1. Haha, leuk dat je op het idee kwam om de R eerst als P te fotograferen.
    Schitterende P haakwerkjes laat je weer zien, zó divers.
    Knap hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pippi is prachtig met de paarse laarsjes Ook weer een mooie vlag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed dat je bij het maken van de slinger al aan de letter van deze week dacht ;o)
    Piet heeft gelijk hoor!
    Oh ja Pippi, wat een vrolijkerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, als je je labels af gaat.. dan ontdek je vanzelf items.
    Jammer van je perenboom! Het is lastig om goed te snoeien, DH kijkt altijd eerst filmpjes voordat hij er aan begint...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het moest best wel rigoureus, dat snoeien, omdat we een tuinhuisje hebben laten plaatsen. Misschien is 't volgend jaar weer beter!

      Verwijderen
  5. Wat een leuke P. het paard is helemaal een schatje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb ook heel weinig peren dit jaar en ik heb de boom toch niet rigoureus hoeven snoeien, ik heb het van meer mensen gehoord. Het is gewoon geen goed perenjaar denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ok, dan ligt het dus misschien niet helemaal aan m'n snoeiwerk :-)

      Verwijderen
  7. Leuke P's dit jaar is alles anders in de (moes)tuin, misschien volgend jaar weer een beter jaar :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aha Pipi in de perenboom met haar paarse laarsjes,
    het staat haar goed. Het blauwe paardje is echt een
    schatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Doe olijke pippi blijft erg leuk en een vrolijke vlag met een trucje:))))))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je veel leuke P's laten zien zeg! Wij hebben hier ook perenbomen. Ik maak er wel sap van maar heb nog niet eerder jam gemaakt van de vruchten. Ik het niet een beetje vlak van smaak? Of voeg je er andere ingrediënten aan toe? Ik ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind die smaak gewoon heel lekker! Je zou er wel kaneel in kunnen doen. En in Frankrijk heb ik het gezien met noten en met Poire Williams. Ook lekker, maar zoals gezegd: ik ga voor de pure versie. De smaak zal vergelijkbaar zijn met die van het sap, denk ik.

      Verwijderen
  11. Wat een dot van een paard is dat en natuurlijk Pippi.

    BeantwoordenVerwijderen