{ 'anonymize_ip': true }

maandag 30 augustus 2021

Fonteinen kijken

Fonteinen kijken


Zo aan het eind van augustus even een toeristisch verhaaltje.
Een paar jaar terug zijn in alle 11 Friese steden fonteinen geplaatst. Ik heb daar een paar keer een blog aan gewijd en volgens mij was het plan om aan elke fontein een blog te wijden. Dat plan is "in het water gevallen" of "heb ik laten varen", zoiets 😅


In ieder geval wilde ik ze allemaal een keer zien en dat is nog steeds niet gelukt. In de afgelopen zomerweken vonden echtgenoot wel weer eens tijd om een dagje uit te gaan en we zagen 2 van de 11. Om te beginnen gingen we naar Hindeloopen. Klein en prachtig stadje! We liepen daar eerst over de dijk, tussen de schapen.


Zo is het hele verhaal toch nog enigszins wol-gerelateerd!

De fontein van Hindeloopen is een heel object, ik vind het mooi, mystiek en het is op een prachtige plek. Echt bijzonder.


We toerden wat en we lunchten wat en maakten ook een stop bij Laaxum. O, zo mooi daar!
Ik zag een "keitoffe" kei liggen, vastgelegd voor de blog en social media en verder liet ik 'm liggen. Hier schijn je heerlijke kibbeling te kunnen eten! In ieder geval een prachtige plek om een tijdje gewoon te zijn.

Onze volgende stop was Stavoren. Wat zal ik zeggen over deze fontein? Kinderen vinden het fantastisch!


Persoonlijk heb ik meer met het vrouwtje van Stovoren, al was dat dan een vreemde dame.


Stavoren is ook leuk. Ons dagje uit was op een maandag, en, hoewel in het hoogseizoen, niet alles was open. Toch was het absoluut een hele leuke dag!

Meer blogs waarin ik het over zo'n fontein heb, vind je onder het label "11 fonteinen".
Ik heb inmiddels 9 van de 11 gezien, die ik hier nog niet allemaal gedeeld heb. Wie weet, dat kan nog gebeuren!

We wisten het al en zagen het weer: Friesland is mooi!



Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

3 opmerkingen:

  1. Leuk blogje heb je geschreven.
    Friesland is zeker mooi! Ik was in de vakantie in Bakkeveen. Ik kom graag weer terug in Friesland. Misschien om de fonteinen op te zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind juist die vis wel gaaf en de bovenste fontein een beetje raar. Smaken verschillen. Wij hebben ook ondervonden dat op maandag niet alle winkels open zijn, vooral handwerk- en hobbywinkels.

    BeantwoordenVerwijderen