{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 5 februari 2014

Verjaardagsslinger

Verjaardagsslinger


En weer was er iemand jarig! En ook zij werd vijftig jaar! Dus ging ik weer haken. Ik koos voor deze kleuren:


Zij houdt van blauw, vandaar. Ik haakte allemaal kleine granny-vlaggetjes:


Van de donkerblauwe vergat ik een foto te maken :-)
Ik haakte ze deze keer zo:

5 lossen en sluit de ring met 1 halve vaste.
Toer 1: 3 lossen (= eerste stokje), 2 stokjes, 3 lossen, 3 stokjes, 3 lossen, 3 stokjes, 3 lossen, sluit de toer met 1 halve vaste in de bovenste van de eerste 3 lossen.
Toer 2: 3 lossen (= eerste stokje), 3 lossen, in het volgende lossenboogje * 3 st, 3 lossen, 3 stokjes*, 3 lossen, in het volgeden lossen boogje van * tot *, 3 lossen, in het laatste lossen boogje 3 stokjes, 3 lossen, 2 stokjes en sluit af met 1 halve vaste in de bovenste van die 3 beginlossen.
Klaar!
En zo haakte ik 25 lichtblauwe en 25 donkerblauwe vlaggetjes.

Ik haakte ze aanelkaar met katoen en naaigaren, een rij lossen, steeds een vlaggetje aanhaken en vijf lossen tussen de vlaggetjes, aan het eind nog een rij lossen. Hierop nog een toer met vasten. 




Zo'n vijf meter vrolijkheid om de feestvreugde te verhogen! Meer slingers kun je ook zien op de website, klik dan hier.

Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

2 opmerkingen:

  1. Geen excuus meer om er een vrolijke verjaardag van te maken !!!!
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze verjaardag zal in elk geval leuk en vrolijk kleurig versierd worden!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen