{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 11 februari 2014

Dinsdag poppendag, nog een pop van Akke

Dinsdag poppendag, nog een pop van Akke


Afgelopen week liet ik een klein begin zien van de pop waar ik mee begonnen ben. Het was de bedoeling dat ik nu meer kon laten zien, maar om eerlijk te wezen zijn de vorderingen niet zo groot. Gelukkig heb ik foto's gekregen van alweer een pop van Akke! Zo leuk dat ik die weer mag laten zien! Zelf heeft ze inmiddels ook al een flink aantal van haar poppen op haar eigen blogs geplaatst, dat kun je hier zien.

Ze heeft deze keer een mannenpop gemaakt. Deze pop heet Anne. Dat komt misschien een beetje vreemd over voor veel mensen, omdat Anne ook wel een meisjesnaam is. Ik kan jullie vertellen dat het in Friesland juist een jongensnaam is. Mijn pake (ook de pake van Akke) heette Anne en vier van mijn neven ook, waaronder de broer van Akke. Dat schijnt overigens niet de reden te zijn dat deze pop ook zo heet, maar daar weet ik het fijne niet van. Misschien vertelt ze dat nog eens op haar eigen blog!


Dit is weer zo handig: Akke heeft direct sokken meegebreid.


Stoer mannenondergoed.




Leuk, dat haar! Akke verteld daarover: "Vooral dat haar vond ik wel grappig om te doen.
Dat heb ik gehaakt van dat draadjes garen, ik heb een rondje gehaakt tot het een kommetje werd en toen het groot genoeg was heb ik het erop genaaid."



De trui is gewoon naar het patroon uit het boek gebreid. En dan in een eigen kleurcombinatie.



Ik vind dat deze pop weer geweldig goed gelukt is! 
Ik ga mijn best doen om volgende week wel zelf wat klaar te hebben om te laten zien.

Nu nog even kijken of er ook nieuws is bij:

- Hannie,
- Rita en
- Wieke!

Liefs van De Breimeisjes!

10 opmerkingen:

  1. Inderdaad een geweldige, stoere jongenspop. Zelf hen ik nog geen jongenspop gebreid. Ik weet niet waarom, maar wat niet is kan nog komen...
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind zo'n mannetje toch wel heel leuk! Maakt de dames ook wat minder eenzaam ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze is ook weer super en wat een leuke haren
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alweer een supertoffe pop van Akke! Dat haar is echt wel tof! En wat een goed idee om meteen sokken en ondergoed erin te breien! Een hele hippe kerel werd het!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een leuk kereltje en dat haar is echt super!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooh, wat heb je mijn pop Anne weer leuk gepresenteerd! Het is altijd heel spannend en verassend om te kijken naar je eigen pop.
    Ik vind hem zelf ook best leuk.
    En ben inmiddels weer men een mannenpop begonnen zijn naam is Karel
    het moet een boertje worden.

    bedankt voor de leuke reacties allemaal
    groetjes Akke.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik vind Anne wel een knappe kerel!! Zijn kapsel is geweldig, wat een leuk idee om dat zo te doen. Leuke outfit!

    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leukerd!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen