{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 4 februari 2014

Dinsdag poppendag: pijpekrullen en een nieuwe pop

Dinsdag poppendag: pijpekrullen en een nieuwe pop


Een hele tijd geleden besloten Daniëlle en ik op dinsdag poppendag te houden op onze blogs, een beetje aansluiten op de blog van Wieke, die tegenwoordig op dinsdag "Handmade by" heeft. Daar komen nog steeds vaak poppen langs.
De poppendag kreeg uitbreiding en er deden meer blogs mee. Erg leuk, want iedereen heeft z'n eigen werkwijze en zo inspireer je elkaar! 
Zo zag ik op de "Wollige werkjes"-blog van Marjolein mooie poppen met prachtige pijpekrullen, kijk maar eens hier, en ik vroeg Marjolein of ze een keer uit wilde leggen hoe ze dat maakte. (De links naar de blog van Marjolein heb ik verwijderd, want die blog lijkt overgenomen te zijn door heel iets anders). Marjolein schreef haar antwoord in een reactie op een blogje van mij. En dat wil ik nu even delen:

Hoi Akkelien
Haartjes met krullen maak ik zo , vanaf het hoofd een sliert van bijv 60 losse en dan in iedere losse 2 halve stokjes haken en eenmaal weer bij het hoofd haak ik dan een paar vaste en maak weer een sliert van lossen en zo ga ik dan rondom. Door soms de sliertjes minder losse te geven worden je krullen korter is leuk voor boven op of langs het gezichtje, wel strak haken anders gaat het niet krullen, en het begin krult meer dan verder op de lossensliert.
succes ;o)
groetjes marjolein
 Ik beloofde het de volgende week op mijn blog te plaatsen, omdat ik dacht dat er meer mensen in geïnteresseerd zouden zijn en wie leest nu alle reacties op andermans blog? Er kwam nog een aanvulling van Marjolein:

ja het is wel handig het op je blog te vermelden en het is o zo makkelijk, en je kan ook losse krullen haken en later vast zetten op het koppie, als je eerst nog een kapje haakt voor op het hoofd is het ook mooi bedekt dus je kan er van alles mee ;o)

Dit was op 10 december 2013. Dat van volgende week is dus wat later geworden. Better let as net, zeggen ze dan in Friesland.

Inmiddels ben ik ook begonnen met een nieuwe pop. Ik brei een pop voor mijn nichtje! Ze heeft een soort van bestelling opgegeven: de benen graag in huidskleur (dus geen kousen of maillot), rood/wit ondergoed, en voor de kleding heb ik ook al wat aanvragen. Het begin is er!



Nu nog even kijken voor meer inspiratie bij
- Hannie,
- Rita en 
- Wieke!

Liefs van De Breimeisjes!

8 opmerkingen:

  1. Je houdt ons lekker in spanning!! We wachten af!!
    Gr H@

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow, leuk hoor! vooral als ze zelf wel even bepaald welke kleuren het moeten worden. Dat had ik ook met mijn pop Lizzy die ik voor mijn dochter maakte, ik vond het maar gekke kleuren, maar toen die klaar was vond ik dat het best een hippe pop is geworden.Het is altijd weer spannend...... veel succes.
    groetjes Akke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, ze staat al met 1 been in het leven! Ben benieuwd......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is weer een leuk begin zo'n bloot poppenbeen , wat voor pop zal daar weer uit gaan groeien, en leuk het krulhaar verslagje ;o) en het is helemaal waar beter laat dan nooit haha.
    fijne dag ,
    Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed van Marjolein en jou om ons het geheim van de krullen prijs te geven! Dit moeten we zeker weer eens testen! En je blote been ziet er al heel sexy uit!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk een pop op bestelling. Die gaat vast weer mooi worden en krul haar is zo mooi
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O tof een pop op bestelling. Leuk dat je het geheim van het krullend haar met ons deelt. Ik ben weer benieuwd hoe je pop gaat groeien...
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je pop gaat vast weer erg leuk worden. Grappig dat je nichtje zelf al helemaal bedacht had hoe het er uit moet gaan zien. Dit wordt vast een pop met prachtige krullen..

    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen