{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 22 maart 2023

Boek: Camping Crafts

Boek: Camping Crafts


Ken je Lisette Eikelboom, oftewel Tante Setje?
Ik volgde haar al een tijd via Instagram en heb haar ook een aantal keren ontmoet op beurzen. Leuk en vrolijk mens!

De kleur spat altijd van haar vrolijke foto's af en ze maakt allerlei vrolijk handwerk. Ik was een soort van collega toen we allebei ontwerpen maakten voor de Summerschool van Breiclub.nl, alleen zat zij bij de haakafdeling en ik bij de breiafdeling.

Zij mocht een boek maken en dat werd


"Camping Crafts". 
"Vrolijke freubels voor je vakantie" staat er ook nog op de voorkant.
Leuk, met dat lintje erin 🙂
Je ziet het al: ik zag het bij de bibliotheek en nam het direct mee.



Ik citeer de tekst van de achterkant:

"Heerlijk haken voor de caravan of tent... vraag het aan iedere willekeurige haakliefhebber en dat is wat je te horen krijgt op de vraag: wat doe jij het liefste op vakantie? Lisette Eikelboom weet dat als geen ander. Als een echte creatieve duizendpoot, met een grote voorliefde voor haken, breien en borduren, heeft zij haar eigen caravan helemaal opgepimpt met allemaal zelfgemaakte creaties. Want ja, hoe leuk is het als je vakantie weeken of zelfs maanden van te voren al begint met het maken van leuke gehaakte vlaggetjes voor aan de tentstokken of een gebreid kussen voor in de caravan? Laat de vakantie-freubel-pret maar senl beginnen met dit vrolijke handwerkboek boordevol leuke DIY-ideeën!"


Het boek is heel vrolijk van inhoud. Je vindt er 24 projecten in, verdeeld in vier "hoofdgroepen", namelijk Tafelgezelligheid, Vrolijke boel, Opgeruimd staat netjes en Fris en fruitig.
Ook zijn er veel verschillende technieken gebruikt en beschreven in dit boek. Zo vind je bij die Tafelgezelligheid een spelletje, geborduurd op van dat plastic stramien. Maar ook een placemat gemaakt van plastic tafelzeil.
Bij Vrolijke boel vind je o.a. kussens (ook een gebreid exemplaar), een gehaakt picknickkleed en een Tunisch gehaakte sjaal.
Bij Opgeruimd staat netjes wil ik graag de vrolijke knijpers noemen en bij Fris en fruitig vond ik den WC-rol hanger, gemaakt op een Kumihimo schijf erg leuk bedacht 🙂

Voor de foto's was er een fotoshoot op een camping en Lisette is zelf het model op vele foto's:


Al bij al een origineel, vrolijk en inspirerend handwerkboek. Erg leuk, al die verschillende technieken en originele freubel projecten. 

Wat feiten op een rij:

Titel: Camping Crafts. Vrolijke freubels voor je vakantie
Auteur: Lisette Eikelboom
Fotografie: Eva Broekema
Ontwerp en vormgeving: Studiobont
Uitgeverij: Livres de Louise
ISBN: 978-90-830792-1-9
Aantal pagina's: 100
Prijs: € 17,50


Fijne dag 🍀🍀🍀

Liefs van Akkelien van De Breimeisjes 💗💗💗


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.


3 opmerkingen:

  1. Lijkt me een leuk boek voor breisters, haaksters en liefhebbers van kamperen. Zo lekker bezig zijn voor je caravan met een handig klein werkje.

    BeantwoordenVerwijderen