{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 22 december 2021

O deer! Eerste kerstbal 2021 (4)

O deer! Eerste kerstbal 2021 (4)


Ezra heeft een broer én een zus! Voor haar maakte ik ook een kerstbal.


Ze heet Loïs. Hier is de uitdaging de twee stipjes op de I.
Ik had ze eerst 2x2 steken groot gemaakt, maar gewoon 1 steek per stipje blijkt mooier. Het "wringt" iets met de mindering.


Ook op de kerstbal van Loïs komt een hertje langs:


Hier is het complete setje:


Bij mijn blog van maandag reageerde Mirjam, dat ze zag dat deze ballen niet helemaal rond zijn geworden. Dat klopt! De Z van Ezra had 12 steken hoogte nodig. Om die reden heb ik alle letters aangepast. Bij dit formaat bal (48 steken op het breedste deel) zijn letters van 10 steken hoog mooier. Dan wordt de bal ronder. Nu had ik toch een paar toeren meer nodig voor de letters en dan wordt het meer een ovale bal. Ik had ook grotere ballen kunnen breien, maar met die korte namen is dit op zich groot genoeg. Het zijn allemaal keuzes.

Hoe ik zo'n kerstbal brei, lees je in deze blog.


Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

2 opmerkingen: