{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 9 december 2021

Sokjes voor kleine voetjes

Sokjes voor kleine voetjes


Mijn ouders krijgen af en toe hulp in huis. Nu was er een paar keer een dame waar ze een goede klik mee hadden. Ze is zwanger en was daardoor voor 't laatst voorlopig. Ik bedacht dat ik wel even een paar sokjes kon breien.

In mijn voorraad zocht ik een mooi sokkenwolletje en ik vond tussen het Hollands Handwerkgeluk deze mooie streng, die volgens mij van de hand van Koperdraadje is:


Daar heb ik eerst een bolletje van gedraaid. Dit is een streng van ongeveer 20 gram. Dat is ruim voldoende voor babysokjes.


En met 32 steken is een babysokje snel gebreid.


Sokje nummer 2 had ik zelfs met gemak op 1 dag af.


Wat leuk met dit garen! Ik vind ze stoer en lief tegelijk. Het kindje mag nog een tijdje in de buik van de moeder blijven. Er is nog een tijd vol verwachting te gaan!

In deze blog, die ik voor Breiclub.nl schreef, vind je een basispatroon voor babysokjes. Deze keer heb ik boordsteek 2 r, 2 av gebruikt en daarmee ging ik door op de bovenvoet. Verder is 't eigenlijk precies hetzelfde. Zulk leuk garen heeft ook geen ingewikkeld patroon nodig.

Brei je ook wel eens babysokjes? Het is een leuke manier om de hiel en de teen te oefenen!


Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. Wat schattig zo klein... Als je eenmaal weet hoe je ze moet breien, is't inderdaad ook zò weer klaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattige en stoere sokjes! Het garen leent zich er prima voor, mooie streng!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schattige sokjes heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat snoezig zijn die ini mini sokjes!❤

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh *smelt*, wat superschattig! Lekker warm voor het kindje. Je hebt ze weer prachtig gebreid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lieve sokjes, daar zal de hulp van je ouders heel blij mee zijn geweest, ze blijven denk ik ook goed aan het voetje zitten :) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schattige sokjes, een heel lief cadeautje voor
    het kindje van de goede hulp van je ouders.

    BeantwoordenVerwijderen