{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 15 december 2021

December Mystery Gnome (2)

December Mystery Gnome (2)


Momenteel heb ik 2x per week een soort van poppennieuws! Vandaag weer meer over mijn adventsproject, de December Mystery Gnome.

We zijn weer een week verder en er zijn de nodige "clues" binnengekomen voor mijn gnome.


Clue 5 levert dit op:


Dat wordt de muts, dat kan niet missen!
De dag erna hoopte ik door te kunnen, maar toen kregen we een recept 🙂
Zo wordt het wat afgewisseld, 1 of 2 brei-opdrachtjes, dan een aflevering van een verhaal, weer wat breien en daarna een recept. En je weet niet wat er komt. In ieder geval wel elke dat een mail.
Clue 6 was een vrij grote opdracht vond ik. Eerst is de muts verder gebreid en afgekant.


Daar is een zakje op gebreid en daarop mocht je zelf nog wat leuks borduren of een knoop opzetten of zo. Er waren wat suggesties, er werd een sneeuwvlok genoemd en een hartje en van dat hartje ging mijn hart huppelen 🙂
Ik haakte een klein hartje en nu ziet de muts voor mijn gnome er zo uit:


Clue 7 liet me steken opnemen aan de binnenkant van de muts. Eindelijk is rood echt aan de beurt:


En bij clue 8 werd er verder gebreid aan dit onderdeel:


Voor de grap heb ik de baard er even op gelegd:


Leuk, hé!

Deze Gnome is de Mystery Gnome Kal 8 van Imagined Landscapes.
In deze blog schreef ik over het begin en alle garens waar ik uit gekozen heb.
Alle blogs hierover zijn terug te vinden onder het label December Mystery Gnome.


Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Wat wordt ie leuk!
    De dagvariaties zijn natuurlijk leuk, maar ik kan me voorstellen dat het ook wat kan teleurstelleb als je graag verder wilt 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, dit wordt echt een leukerd!
    Goed idee dat er soms een recept of verhaaltje tussen de breiopdrachten zit, zo heeft iedereen de tijd om bij te zijn met de opdrachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, dus je denkt verder te kunnen gaan met het breiwerk en dan krijg je opeens een kookrecept?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ja, zo is het wel :-) Maar dat is ook prima. En vooraf was bekend dat er ook wat andere dingen gedeeld zouden worden, o.a. een vervolgverhaal.

      Verwijderen
  4. Leuk, dat is nog eens afwisselend. Je gnoom wordt mooi, dat kunnen we nu al zien, toch benieuwd naar de finish.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het gaat heel lek worden maar het lijkt me toch lastig
    als je graag door wil gaan dat er dan opeens een recept
    komt, hihi. Echt een verrassingsproject ;)

    BeantwoordenVerwijderen