{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 2 december 2021

Slingers met sterren, variatietip

Slingers met sterren, variatietip


Afgelopen maandag deelde ik een haakideetje, een slinger met sterren.
Ik maakte er zelf nog een voor m'n schoonzusje die toevallig maandag jarig was.


Tijdens het haken had ik per ongeluk een 4-puntige ster:


Dat kan dus ook! Dan herhaal je bij punt 5 slechts 1x punt 3.

Maar deze slinger had uiteindelijk allemaal 5-puntige sterren. Ik wikkelde de slinger om de verjaardagskaart en had wel een iets grotere enveloppe nodig. Wat dan weer meevalt: het kan met 1 kerstzegel verzonden worden! Want dat gaat tot 50 gram en kaart met slinger waren in dit geval 33 gram. Goede tip toch!?!?


Dit is trouwens vrij dunne katoen en ik heb het gehaakt met haaknaald 2½.
Daarmee haakte ik nog een slinger en deze keer met 4-puntige sterren:


Even inzoomen om het echt te kunnen zien:


En ook deze slinger ging om de kaart:


Zo hebben deze 2 jarigen vast een extra slinger voor straks in de kerstboom 😉

Het patroon vind je in deze blog.


Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.


3 opmerkingen:

  1. De sterren doen het prima Akkelien. Grappig dat de vierpuntenster er niet veel anders uitziet dan de vijfpuntenster.
    Ineens denk ik aan zo'n slinger gehaakt met een gouden of zilveren draad, óók leuk in deze tijd 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuke post om te ontvangen met je verjaardag. Ziet er mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen