{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 23 september 2021

Mystery Blanket 2018, de blokken verbinden

Mystery Blanket 2018, de blokken verbinden


Na lange tijd heb ik mijn Mystery Blanket uit 2018 weer eens opgezocht. Ik wil 'm afronden. Vorige week liet ik zien dat ik het laatste blok op maat gemaakt heb. Inmiddels zijn alle draadjes afgehecht.

Ik heb de 6 blokken bij elkaar gelegd om te kijken wat ik de mooiste volgorde vind.


Wat ik heel leuk vind én knap aan dit ontwerp, is dat alles gebreid is. De blokken worden aan elkaar gebreid. Dat betekent weer steken opnemen en vervolgens met de 3-naalden-methode afkanten. Net als de teen als je sokken breit.

Zo brei je 2 blokken aan elkaar. En nog 2 blokken.


En nog 2 blokken.


En dan moeten die delen ook weer aan elkaar natuurlijk.

Wil je meer weten over deze Mystery Blanket? Je vindt het terug onder het label Mystery Blanket 2018.

Heb jij wel eens meegedaan aan een van de Mystery Blankets? Het is verrassend en leerzaam, dat in ieder geval. Op dit moment kun je je inschrijven voor de Mystery Blanket van 2021. Hier lees je er meer over.

Zelf vind ik het tegenwoordig vooral leuk om zelf te ontwerpen. Ondertussen wordt er druk gewerkt aan de laatste details van deel 7 van de 7 zussen breideken.

Ik probeer dit project af te ronden, wordt vervolgd!


Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Mooie blokken waar veel in zit. Leuk dat het ook aan elkaar gebreid wordt, heb ik bij NaantjeKnits deken ook een stukje gedaan, maar de rest toch maar gehaakt. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die deken was toch ook weer heel mooi!!! Echte herfstkleuren heb je gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En dan moet er natuurlijk nog een rand omheen, denk ik.
    Dat wordt weer een mooie deken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig Akkelien, dit wordt ook weer een SCHOONHEID,
    zo mooi al die gebreide blokken, het lijkt wel een
    gebreid kunstwerk. Als ik zo de eerste foto goed bekijk,
    zou ik persoonlijk voor de bovenste gaan, die rangschikking
    vind ik het mooist in balans. Ben benieuwd welke jij gaat kiezen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi dat voor het verbinden van de delen ook de breinaalden worden gebruikt. Waarschijnlijk mag je er ook nog een rand omheen breien?
    Ik heb nog nooit meegedaan met een mysteryblanket. Maar wel een keer met iets kleiners: de gehaakte Hygge.

    BeantwoordenVerwijderen