{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 9 september 2021

d'Histoire Naturelle (27)

d'Histoire Naturelle helemaal af! (27)


Vandaag laat ik de laatste toeren zien van d'Histoire Naturelle.



Onderin zie je links toer 103 en rechts 104 met erboven het totaalplaatje van dat moment.


Het was nog best spannend met de laatste toer, zou ik genoeg garen hebben?


Ja, het is gelukt, drie en een halve meter over! En wat een mooie rand is het geworden!

Van de andere kleuren heb ik meer over:


En dit is 'm dan, de complete Histoire!


Bij de laatste toer waren er 243 steken per zijkant.
Mijn deken meet 155 x 155 cm. Dat is best groot, volgens het patroon zou het 14 x140 cm worden. Dus kennelijk heb ik los gehaakt. 

Met heel veel plezier heb ik aan dit project gewerkt. Dit was de eerste keer dat ik een compleet pakket had. De hoeveelheid garen is genoeg. Zelfs als je veel losser haakt 😄
Een prachtig ontwerp met veel aparte stekencombinaties, leuk en leerzaam!

Het boek "Als je het licht niet kan zien" van Anthony Doerr heb ik uit. De deken is geïnspireerd op het Musee d'Histoire de Naturelle te Parijs. Dat museum speelt een grote rol in het boek. Ik heb genoten van het bijbehorende haakavontuur!

Deze Cal heet "d'Histoire Naturelle". Het ontwerp is van Christina Hadderingh van A spoonful of yarn
Ik heb gekozen voor het pakket Mineralogy in de Colour Crafter-versie.
Meer informatie vind je hier bij Scheepjes.
Het patroon is uitgebreid en duidelijk. Fijn dat er ook voor deze CAL weer filmpjes beschikbaar zijn, daar maak ik af en toe ook gebruik van. 
Voordat je begint is het wel heel verstandig om de tips en tricks te lezen, daar vind je o.a. uitleg over de gebruikte steken en afkortingen.
Ik ben helemaal klaar, met deel 1, dat vind je hier, met deel 2, dat vind je hier en met deel 3, dat vind je hier en met deel 4, dat vind je hier en met deel 5, dat vind je hier.
Deel 6 vind je hier.

Al mijn blogs over deze mooie CAL vind je onder het label "d'Histoire Naturelle".




Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

11 opmerkingen:

  1. Hallo Akkelien,prachtige deken,mooi patroon.toen jij je eerste blogje poste had ik het boek in mn minibieb,heb er toen n linkje in gedaan naar jouw blog.boek is ( nog) niet teruggekomen.ben eigenlijk nieuwsgierig of de lener ook iets met t haakwerk heeft gedaan.groet vanuit Putten.Henny Vos.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk! Ja, dat zou wel eens leuk zijn om te weten, wat een lezer dan met je tips doet.

      Verwijderen
  2. Tjonge, wat een project! Maar je hebt er iets heel moois van gemaakt. Ja, de schrik om garen te weinig te hebben... herkenbaar.. en zo balen. Maar gelukkig had je nèt genoeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super mooi geworden, gaaf project dit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig resultaat. Gelukkig lukte het met het garen dat je had. Als je zo druk bent met een haakproject voelt het vast vreemd aan dat het nu echt klaar is. Misschien kun je van de restjes er een mooi kussen bij maken.

    Fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die is echt supermooi geworden! Het is een hele klus geweest, maar dan heb je ook wel wat en er nog een hoop van geleerd ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het was echt een MEGA project Akkelien, maar wat een
    SCHOONHEID is het eindresultaat. Een flinke deken waar
    je heerlijk onder kunt kruipen, en die tijd gaat er
    zo langzamerhand toch aankomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is hij mooi geworden! Fijn dat je genoeg garen had voor de rand, lijkt me inderdaad niet zo rustig haken als je niet zeker weet of het genoeg is.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zei het ook al IG hij is echt fantastisch mooi geworden, je hebt echt eer van je werk, fijn dat het garen toereikend is/was. Hij krijgt zeker wel een speciaal plekje, je deken? Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen