{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 9 april 2021

De G van Gerbera en...

De G van Gerbera en...


In de oneven weken doe ik dit jaar mee aan de alfabetchallenge. In de even weken doe ik nog iets met dezelfde letter, vandaag nogmaals de G.
En dan haak ik dus weer een bloemetje 😊
Geen geranium, want ik heb de Franse versie al gemaakt (die vind je hier). Ik heb nog even getwijfeld aan een goudsbloem, maar ik kies voor de Gerbera. 


Een oranje Gerbera, omdat het april is.
Het hart heb ik gehaakt met bruin:
in een magische ring een beginstokje (of 2 lossen) en 11 halve stokjes. Knip de draad af en hecht netjes af.


Haak in een steek aan met de kleur van de bloemblaadjes, in mijn geval met oranje.
*in de volgende steek 1 halve vaste, 9 lossen, sla de eerste losse over en haak in de volgende 2 lossen elk 1 vaste, in de volgende 3 lossen elk 1 half stokje, in de laatste 3 lossen elk 1 vaste, 1 halve vaste in diezelfde steek van het hart van de bloem*, herhaal dit voor elke steek, zodat je 12 bloemblaadjes krijgt. Hecht netjes af.


Een vrolijk setje is het al, hé!

Vorige week noemde ik al garen als woord met een G en ik heb de maartbox nog niet laten zien van Hollands Handwerkgeluk. De box waar ik een patroon voor gemaakt heb, dát had ik wel laten zien, hier.

Kijk dan, wat een mooie kleuren, helemaal Happy Spring!


De inhoud van de maartbox:


Een gezellige brief met allemaal extra informatie over de deelnemers en ook over het patroon,
een prachtige illustratie van Tirza van The Purple Lady, een superleuke steekmarkeerder, gemaakt door Mandy van Handmade by Mandy en 5 strengen wol, met de hand geverfd door iemand die ik ken, namelijk Bianca van Chefwol. Die zie je op de volgende foto beter:


Ook een close-up van de markeerder:


Heel leuk, zo'n doosje geluk! En superleuk dat ik eraan mee mocht doen!
De aprilbox wordt bijna verzonden, die heb ik ook besteld. Een speciale wolvrije editie en er doen een paar bekenden van mij mee. Zo benieuwd!
Misschien wil je jezelf ook eens verwennen, kijk hier voor wat je momenteel kunt bestellen bij Sietsk aan de Maak.




Nog even over de alfabetchallenge: al is dit een tweewekelijkse challenge, er zijn veel deelnemers die iedere week iets plaatsen. Daarom deel ik ook deze week het lijstje met links, zodat je even kunt rondkijken 🙂



Fijne dag  en een heel fijn weekend. 
Geniet ervan en denk aan de happy momentjes 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

10 opmerkingen:

  1. Je krijgt al een mooi gemengd boeketje!
    De gerbera doet het goed tussen de andere bloemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh deze gerbera ook weer zo mooi.
    Ik ga ze opslaan en weet al bijna wat ik wr mee ga doen :)))))))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een sliertje vrolijke bloemetjes is het al.
    Ik begrijp helemaal sat je blij wordt van de box, veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi zo'n vrolijke oranje Gerbera, je hebt zo al wat leuke bloemen bij elkaar.
    Dat kralentruitje, is dat nou een oorbel?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is volgens mij wel een oorbelhaakje, maar 't is bedoeld als steekmarkeerder.

      Verwijderen
  5. Gerbera is lovely. Beaded sweater is creatively done and I love it.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Er-rug leuk om te zien hoe snel je bloemenverzameling groeit. Ook de Gerbera is weer zo'n prachtig bloemetje.
    Heerlijk om zo'n garenpakket te ontvangen; de ideetjes beginnen vanzelf te borrelen denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is zeker al een vrolijk setje en het wordt vast een prachtig boeket.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je Gerbera wat goed geslaagd, het is al een mooi
    stel zo samen. En wat een heerlijke wolletjes
    allemaal waar ongetwijfeld weer prachtige dingen
    van worden gemaakt.....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik had al het idee dat je een gerbera zou maken, hij is weer leuk. Het wordt een mooie verzameling zo!

    BeantwoordenVerwijderen