{ 'anonymize_ip': true }

maandag 19 april 2021

d'Histoire Naturelle (13)

d'Histoire Naturelle (13)


Op dit moment zit ik in de Galerie de Minérealogy et Géology. Vorige week liet ik zien dat ik de eerste mineralen en edelstenen aan elkaar had zitten. De eerste foto van deze week laat zien dat ik dat voor alle vier de hoeken klaar heb:


Toen heb ik eerst het filmpje bekeken van de volgende toer. Moest ik eerst alle draadjes afhechten, 8 per hoek! Dat vind ik wel veel!
Bij het haken van toer 1 moet je goed opletten dat alles met de goede kant voor ligt. Goed opletten en het patroon steek voor steek volgen en dan krijg je dit.


Je begint helemaal rechts te haken, je gaat helemaal rond, eerst langs de bovenkant en dan onderlangs terug naar de rechterkant. Bij de tweede kwam ik er op het allerlaatst achter dat ik het kwartsmotief helemaal rechts te veel steken had gegeven....


Dat werd uithalen! In dat groene deel zijn het 2 steken teveel, in het roze deel al 6 en in de eerste lichte toer 8. Dat is te veel om mee te smokkelen in 't laatste kwart van de kwarts. 
Hier zijn alle vier delen klaar wat betreft deze toer:


Ook na de eerste toer moet je afknippen en afhechten, omdat je op een andere plek begint met de volgende toer... Dat is beslist niet mijn stijl. Toch is 't leuk om aan zo'n project te werken, want ik leer echt heel veel, allemaal nieuwe mogelijkheden!
Ik heb nog gekeken of het niet anders kan, maar dat kan echt niet. Zo ziet een hoekdeel eruit na toer 2:


Ook nu weer heel goed opletten of het om een dst of een ddst gaat... Een dubbelstokje of een driedubbelstokje. Afkortingen, het is me wel een dingetje, hoor! Ik zet natuurlijk door.
En nu heb ik al 3 van de 4 klaar 😊



Het boek "Als je het licht niet kan zien" van Anthony Doerr heb ik uit. De deken is geïnspireerd op het Musee d'Histoire de Naturelle te Parijs. Dat museum speelt een grote rol in het boek. Ik geniet nu verder van het bijbehorende haakavontuur!

Deze Cal heet "d'Histoire Naturelle". Het ontwerp is van Christina Hadderingh van A spoonful of yarn
Ik heb gekozen voor het pakket Mineralogy in de Colour Crafter-versie.
Meer informatie vind je hier bij Scheepjes.
Het patroon is uitgebreid en duidelijk. Fijn dat er ook voor deze CAL weer filmpjes beschikbaar zijn, daar maak ik af en toe ook gebruik van. 
Voordat je begint is het wel heel verstandig om de tips en tricks te lezen, daar vind je o.a. uitleg over de gebruikte steken en afkortingen.
Ik ben klaar met deel 1, dat vind je hier, met deel 2, dat vind je hier en met deel 3, dat vind je hier.
Nu ben ik bezig met deel 4, dat vind je hier.

Wordt vervolgd 😊


Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. "Het is een hoop werk, maar dan heb je ook wat". Aan dat gezegde moest ik denken toen ik je blogje las.
    Al die afhechtdraadjes, pff, ik kan me heel goed voorstellen dat je daar niet blij mee bent.
    Gelukkig zijn er genoeg nieuwe dingen om ervoor te zorgen dat je de moed niet opgeeft en doorwerkt aan dit kunststuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pfff, wat een tegenvaller dat je weer een deel moest uithalen en weer opnieuw bevestigen. Het is zeker afwisselend en het wordt vast heel mooi met veel leuke uitdagingen. Knap dat je doorzet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. These kind of projects will be so beautiful. But requires so many odd ends to weave in. Good progress. Keep going.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat een kunstwerk gaat dat worden!
    Een pluim voor jou, dat je door zet, wel weer leuk dat je heel veel ervan leert :) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Werkelijk PRACHTIG is het aan het worden, jij
    geeft ook nooit op hé. Het is natuurlijk ook
    een bijzondere uitdaging.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het erg knap hoe je dat voor elkaar krijgt. Het lijkt mij een erg moeilijk patroon, maar leuk om het zo bij jou te volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er is altijd een fantastische uitleg bij de patronen van Scheepjes. De hele deken wordt gehaakt met uitleg erbij en dat is gefilmd. En zelfs voor linkshandigen! Dus het is gewoon goed te doen. En heel leerzaam en inspirerend!

      Verwijderen