{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 23 april 2021

De H van Hortensia

De H van Hortensia


In de oneven weken doe ik dit jaar mee aan de alfabetchallenge. In de even weken doe ik nog iets met dezelfde letter, vandaag nogmaals de H.
En dan haak ik dus weer een bloemetje 😊
Het is deze keer de Hortensia. Die heb ik vaker gehaakt en toch heb ik het deze keer een beetje anders gedaan.


Het hart heb ik nu gehaakt met groen. Toen zette ik er achteraf een kraaltje in. Wist je dat dit nog steeds een van de meest bekeken blogs is?


Ik vind deze bloemetjes het mooist als ze met wat dunnere katoen gehaakt worden. En ik heb hier haaknaald 2 gebruikt.
Ik doe het zo:
Met groen in een magische ring: *1 vaste, 2 lossen, 1 vaste*, herhaal dit 3x, voor in totaal 4 bloemblaadjes.
Haak in de laatste steek de laatste doorhaal met de tweede kleur (zie derde foto).
Toer 2: in elk 2-lossenboogje: 1 vaste, 1 half stokje, 3 stokjes, 1 half stokje, 1 vaste (vierde foto).
Toer 3: per bloemblaadje haak je in de vaste 1 vaste, in het halve stokje 2 halve stokjes, in het eerste stokje 2 stokjes, in het tweede stokje 3 stokjes, in het derde stokje 2 stokjes, in het halve stokje 2 halve stokjes en in de vaste 1 vaste.
Op de vijfde foto is één zo'n blaadje gehaakt, op de laatste foto zijn ze alle vier klaar.
hecht netjes af.

Ik keek buiten bij mijn voorbeeld hortensia en zie de knopjes al, maar het duurt natuurlijk nog even voor het bloemen zijn.


Het is heel leuk om hier heel veel van te maken, maar voor mijn Bloemen ABC heb ik aan eentje genoeg.


In deze maand doe ik op Instagram mee aan een challenge, Vrolijk Voorjaar. Deze week was een van de onderwerpen L I E F D E. Daarvoor maakte ik deze foto met allemaal harten. Ik vond ineens dat dit niet mocht ontbreken bij de H in de alfabetchallenge, dus plaats ik de foto vandaag ook hier en onder het label "harten" vind je veel hartelijke inspiratie.



De H is ook van Hieperde piep Hoera! Deze week ben ik al een beetje in de sfeer van rood/wit/blauw/oranje (via deze link vind je meer inspiratie!).
Daarom zocht ik mijn vlaggenlijntjes op, deze bedacht ik vorig jaar voor Breiclub, koninklijke vlaggetjes.


Ben jij al klaar voor Koningsdag? Of heb je er helemaal niks mee? Dat kan natuurlijk ook!





Nog even over de alfabetchallenge: al is dit een tweewekelijkse challenge, er zijn veel deelnemers die iedere week iets plaatsen. Daarom deel ik ook deze week het lijstje met links, zodat je even kunt rondkijken 🙂

 - Anja


Fijne dag  en een heel fijn weekend. 
Geniet ervan en denk aan de happy momentjes 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

11 opmerkingen:

  1. En ik maar denken dat er een hyasinth langs zou komen :)))) de hortensia had ik niet bedacht, maar weer een heel mooi bloemetje knap hoe je dat allemaal bedenkt.
    De hartjes ha ha ik zie een hele bekende daar tussen mooi wat hartjes doen !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, er zit er eentje van jou bij :-) Zo leuk, al die hartjes!

      Verwijderen
  2. Een lief bloemetje en zo mooi als ze met heel veel zijn en een bol of scherm vormen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De hortensiablaadjes doen het heel goed! Leuk dat je blogje erover een van de favorieten is geworden, maar dat verdient het dan ook!
    Je hartenfoto vind ik heel mooi....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, leuk... hortensia... Die ga ik natuurlijk in het blauw haken! Eens kijken of ik daar een leuk kannetje mee kan vullen.
    Nee, met Koningsdag heb ik eigenlijk helemaal niks. En de kleuren vind ik ook vreselijk. Ik durf het eigenlijk nooit zo op te schrijven, maar nu je er naar vraagt...:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hortensia, 1 van mijn favoriete planten! Hartjes heb ik allerlei materialen in mijn huis, o.a. gehaakte.
    Zou je mij ook in je lijstje willen opnemen, zo leuk als we elkaars blogs met Crea2021 allemaal kunnen volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik keek even op je link van de Hortensia.
    Prachtig als je al die kleine witte bloemetjes zo tot een trosje hebt verwerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haaa een hortensia bloempje leuk Akkelien, het wordt een steeds mooier boeketje. En hij staat al mooi in je header zie ik wel. Mooi ook al die hartjes.....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weer zo'n mooi patroontje. Knap hoe je het zo simpel kunt houden!

    BeantwoordenVerwijderen