{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 28 april 2021

De zevende zus

De zevende zus


Nog ongeveer een week en dan komt het eindelijk uit, het zevende boek van de Zeven zussen serie! Ik kijk hier al een tijdje naar uit, samen met Wietske van Lief Gehaakt. De zevende zus krijgt namelijk absoluut ook een deel in onze 7 zussen deken! 

📷: Age Meijer/FryskFoto

Deze zevende zus heet Merope en wij zijn heel benieuwd naar haar verhaal. En naar hoe we haar in onze dekens gaan verwerken! Want dat is niet direct klaar. Eerst het boek lezen en dan passende steken vinden, het patroon uitwerken, laten testen en vertalen, daar komt nog heel wat bij kijken! Wel heel erg leuk, wij hebben er allebei heel veel zin in.

📷: Age Meijer/FryskFoto

Nu hebben we lang gedacht dat de serie uiteindelijk uit 7 delen zou bestaan en dan zou dit het laatste boek zijn. Tot onze verrassing heeft de schrijfster aangekondigd dat er nog een boek komt, een boek over Pa Salt, de man die alle zussen adopteerde. Het lukte gewoon niet om ook zijn verhaal in het zevende boek te verwerken! Ik vind het wel een fijn vooruitzicht, nog zo'n mooi boek! Toch gaan we dat boek niet in onze dekens verwerken, dat blijven 7 zussen dekens, met voor elke zus een eigen deel.

Bron: Bruna folder
,
Ik sluit overigens niet uit dat ook het achtste boek tot een ontwerp zal leiden, de tijd zal het leren. Eerst nog even wachten op het deel van De zevende zus!
Wietske kijkt hier ook naar uit, lees haar blog hier.

We houden je op de hoogte!
Wil je meer weten over de 7 zussen dekens? Lees dan deze blog.
Onder het label "7 zussen deken" vind je alle blogs die ik hierover schreef.

De 7 zussen deken is een gezamenlijk project van Wietske van Lief Gehaakt en mij, waarin we tijdens het maken veel inspiratie gedeeld hebben. We verkopen ieder ons eigen ontwerp, via Ravelry.

- Het patroon van de gebreide 7 zussen deken vind je hier
- Het patroon van de gehaakte 7 zussen deken vind je hier.
Alle patronen zijn in het Nederlands, Engels en Duits verkrijgbaar.

Ria van Ria's creaties heeft de deken gebreid en ze laat haar versie hier zien. Ze vond een aantal foutjes en ik heb nu net een update van het patroon gemaakt en op Ravelry gezet. Ria komt bij mijn testteam, heel fijn!

📷: Age Meijer/FryskFoto


Ben jij ook fan van deze boeken? Ik kijk uit naar 6 mei!


Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. Misschien een kussenpatroon bij het boek van Pa Salt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoiets zou heel goed kunnen, bedankt voor de suggestie :-)
      Eerst de deken compleet maken!

      Verwijderen
  2. Oh, ik dacht óók meteen aan een kussen voor Pa Salt 😉!
    Ik kan me voorstellen dat jullie heel benieuwd zijn naar het boek; fijn hé dat het nu bijna zover is!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dan krijg je het nog druk ;) Maar met leuke dingen :)
    Veel leesplezier en veel plezier met het uitdenken en bedenken van de steken. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen