{ 'anonymize_ip': true }

maandag 26 april 2021

d'Histoire Naturelle (14)

d'Histoire Naturelle (14)


De hoekdelen zijn alle vier klaar:


Nu moet het aan de cirkel gehaakt worden. Ik heb eerst de uitleg in het filmpje helemaal bekeken en ik moet zeggen dat het dan goed te doen is met de beschrijving. 


Doordat er eerst markeerders zijn geplaatst heb je op een aantal plaatsen een controlepunt of je goed uitkomt. Ik ben zo vrij geweest om het hier en daar kloppend te maken 😉


Het is nu te groot voor mijn gebruikelijke ondergrond, dus vanaf nu doe ik dat anders. Deze keer gewoon op de vloer.
En toer 66 ging perfect, dus ik had genoeg correcties aangebracht in toer 65 😉


Deze toer haakte ik in ons huisje in de tuin en daar maakte ik ook de foto. Veel in de lichte lila tint in dit deel, ik haakte bijna een hele bol op van deze kleur.

Het boek "Als je het licht niet kan zien" van Anthony Doerr heb ik uit. De deken is geïnspireerd op het Musee d'Histoire de Naturelle te Parijs. Dat museum speelt een grote rol in het boek. Ik geniet nu verder van het bijbehorende haakavontuur!

Deze Cal heet "d'Histoire Naturelle". Het ontwerp is van Christina Hadderingh van A spoonful of yarn
Ik heb gekozen voor het pakket Mineralogy in de Colour Crafter-versie.
Meer informatie vind je hier bij Scheepjes.
Het patroon is uitgebreid en duidelijk. Fijn dat er ook voor deze CAL weer filmpjes beschikbaar zijn, daar maak ik af en toe ook gebruik van. 
Voordat je begint is het wel heel verstandig om de tips en tricks te lezen, daar vind je o.a. uitleg over de gebruikte steken en afkortingen.
Ik ben klaar met deel 1, dat vind je hier, met deel 2, dat vind je hier en met deel 3, dat vind je hier.
Nu ben ik bezig met deel 4, dat vind je hier. Nog 2 toeren te gaan in dit deel.
Al mijn blogs over deze mooie CAL vind je onder het label "d'Histoire Naturelle".

Wordt vervolgd 😊


Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. O, zó komt het er dus uit te zien, dat wordt al wat. Jammer dat het patroonnjennelijk niet gelemaal klopt, naar ach, zo heb je een beetje een extra uitdaging.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het patroon klopt wel, ik denk dat ik zelf iets niet goed had, maar ik heb het weer kloppend gemaakt :-)

      Verwijderen
  2. Echt prachtig hoor!! Je moet voor dit patroon toch wel een ervaren haakster zijn! fijn dat je correcties goed hebben uitgepakt :) Ik ben benieuwd naar het vervolg.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het valt wel mee, hoor! Er zijn video's gemaakt en daar worden de lastiger delen steek voor steek voorgedaan. Eigenlijk de hele deken wordt daar gehaakt, en heel rustig uitgelegd. Dus zeker ook voor minder ervaren haaktsters. En je leert er heel veel van!

      Verwijderen
  3. Ongelooflijk wat een monster klus is dit, maar
    het wordt werkelijk PRACHTIG, knap hoe je alles
    weer precies passend weet te maken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh..., verrassend! En wat een uitdaging om het middenstuk daar in te zetten...

    BeantwoordenVerwijderen