{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 2 april 2021

Crea 2021 De G van...

Crea 2021 De G van...

In 2021 doe ik mee aan de alfabetchallenge en vandaag is de G aan de beurt.


Over het vlaggetje met de G, ik heb nog nooit een naamslinger gehaakt met een G erin. Een paar jaar terug (zie deze blog) maakte ik een sllingertje met de Friese groet GOEIE! Dat spreek je uit met een "harde" G. Ik zie dat de borduurnaald nog in het vlaggetje steekt op de foto.
Ik heb ook nog een foto erbij gezocht van het complete woord.


De G is van Garfield:



Ik haakte Garfield naar een Spaans patroon, voor zoon. Ik deed er wel een jaar over, hij kreeg 'm in 2016. Alle blogs over deze eigenzinnige kat vind je onder het label "Garfield".

Nog een paar echte handwerkgerelateerde G's: De G is van Grannysquare en van Garen.
Voor alle projecten in deze blog heb ik garen gebruikt en hier is een van m'n laatste grannyprojecten, de kussens die ik vorige zomer haakte.



En wat een leuk project was dat, heerlijk tomeloos haken!




Ik ben heel benieuwd wat anderen gedaan hebben met de letter G in deze alfabetchallenge.

Hier is mijn lijstje met linkjes. Dit kan altijd weer aangepast worden.


Marjan ( van Marjan Maakt) en Elizabeth (van Busy Bessy) organiseren in 2021 samen de Alfabetchallenge Crea 2021.
Je  kunt hier bij Marjan en hier bij Elizabeth alles lezen.
Over twee weken is de letter G aan de beurt.


Graag wens ik je een mooie dag en een heel fijn weekend. 
Geniet ervan en denk aan de happy momenten🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

16 opmerkingen:

  1. Die projecten weet ik nog wel, vooral die Garfield kan ik mij nog goed herinneren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk met al die woorden die aan handwerk gelinkt kunnen worden !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kussens liggen daar zó mooi! Zitten ze ook lekker op de bank? Blijven ze dan goed liggen? (ik heb zelf ook een picknickbank en zoek nog steeds naar iets handigs en zachts om op te zitten).
    Garfield is geweldig, hij ziet er net zo onhandig en ondeugend uit als de 'echte'!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke mooie dingen met de G.
    Op Garfield kan je verliefd worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Garfield ziet er geweldig uit! Kan me voorstellen dat het een klusje was om hem in elkaar te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die Friese groet kende ik niet! Betekent het zoiets als goeiendag ofzo?
    Oh, die Garfield... Geweldig beest! En wat heb je hem gaaf gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig en wat een leuke garfield de granny s doen het altijd goed

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schattige Garfield. Dat zal een heel werk geweest zijn. Leuk zijn die Granny kussens!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die kussens PRACHTIG Akkelien, en leuk de vlaggetjes
    met de groet die ik dus ook bijna dagelijks hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie herinneringen aan deze projecten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O wat is Garfield mooi!!
    Ook je kussens, dat is een heerlijk makkelijk patroon en staat geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Garfield is lovely. In crochet world G is for granny square. Good choices of words . Pillow is lovely with a good colour combo.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat je toch nog letters tegenkomt waar je geen vlaggetje van hebt gehaakt, dat is toch wel opmerkelijk :) Leuke Garfield :) Fijne paasdagen, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind grannies ook altijd zo relaxt om te haken, heerlijk! Je kussens zien er mooi uit. Fijne Pasen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De letterslinger groeit lekker door, ook de andere haakprojecten zijn erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen