{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 18 maart 2021

Bloembollen en lentebollen: Happy Spring

Bloembollen en lentebollen: Happy Spring


Vrijdag vertelde ik al wat over de mooie boxen van Hollands Handwerkgeluk. En dat ik een ontwerp mocht leveren voor de maartbox.
Het thema van deze box is Happy Spring en toen ik dat wist huppelde er direct een ideetje in mijn hoofd: bloembollen!

Het werd een patroon van een gebreide bol met daarop subtiele bloemen:


Leuk voor op een schaal of voor in de paastakken:


De basis van deze bollen heb ik al vaker gedeeld, zo maak ik ook kerstballen. 
Deze keer maakte ik ze niet zo groot, ze zijn gemeerderd tot 40 steken.
Hier vind je een basispatroon. Al meerder ik nu altijd in de laatste steek van de naald 😉
Dit patroon is speciaal voor Hollands Handwerkgeluk gemaakt. Mocht je het ook willen hebben, het is tegen een kleine vergoeding verkrijgbaar via mijn Ravelry-shop.

In deze blog deel ik wel een paar andere ideeën.
Eerder maakte ik al lentebollen waarbij ik bloemen ingebreid heb, tulpen natuurlijk, en een narcis.

Nog een ideetje: een BLOEMbol:


Als je dit wilt inbreien, brei dan eerst een toer alle steken recht, na de meerderingen en voor het inbreien.
Hier is mijn teltekening voor de letters:



Als de letters klaar zijn brei je nog 2 toeren alle steken recht en daarna komen de minderingen.


Weer een bloembol erbij:



Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.


9 opmerkingen:

  1. Wat een mooi puur bolletje heb je ontworpen! Dat fluizige doet me denken aan een jong vogeltje en pluisjes in de lucht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt voorjaar bij jou. Buiten zie ik ook steeds meer knopjes en groene puntjes aan bomen en struiken komen, nu nog het zonnetje erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je naar die bolletjes kijkt, dan krijg je toch zo'n zin in de lente! Leuk zijn ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk lente, ziet er mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk en je kunt ze ook langer laten hangen als paaseitjes :)
    Gezelligheid in huis, dat kan iedereen in deze tijd gebruiken.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuk en ook met pasen zullen ze het goed doen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo in het wit en een pluizige draad ligt het voorjaar prachtig in je tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk, ik heb de box goed ontvangen, en ga waarschijnlijk eens zo'n bloem bol proberen te breien.
    Grotjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen