{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 4 maart 2021

Lange lentesjaal

Lange lentesjaal


Voor Breiclub schreef ik een blog over het breien van een lange lentesjaal. 


Deze sjaal had ik al een hele tijd terug gebreid, kijk hier. Ik zette toen 25 steken op. Je breit gewoon tricot, dus een toer recht, een toer averecht. Zo lang als dat je zin hebt of tot je garen op is.


Deze sjaal is wel een meter of drie lang geworden.
Voor de blog probeerde ik het met 15 steken. Dat krult net zo goed:


En dat is de bedoeling bij dit sjaaltje, dat het zo krult. Dat gaat gewoon vanzelf!
Ik vind dit garen heel leuk, al is oranje niet echt een kleur die bij mijn garderobe past. Daarom ben ik ermee gestopt. Ik heb berekend hoever je zou kunnen komen met 1 bolletje, volgens mij ruim 180 cm. 
Het is bij dit type sjaaltje wel heel leuk om 'm wat langer te maken, omdat je 'm dan een paar keer om je hals kunt doen. Het is een soort van dikke ketting. Lekker om van katoen te maken!
Ik denk dat het met 12 steken ook al goed werkt, dan kom je al ruim over de 2 meter met een bolletje. 
Heerlijk werkje om zonder na te denken aan te breien!

Hier vind je de blog bij Breiclub met meer informatie.


Fijne dag 🍀


Liefs van De Breimeisjes 💗💗💗

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. Meestal probeer je te voorkomen dat je werk gaat krullen, maar hier is het juist leuk...
    Draag je de sjaal ook zelf?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb 'm al een tijdje niet gedragen, was een beetje uit het zicht. Ik ga 'm nu weer in gebruik nemen :-)

      Verwijderen
  2. Grappig hé dat we soms juist willen dat het breiwerk krult! Het geeft inderdaad een heel mooi effect aan het sjaaltje.
    Ga je nu een andere bestemming zoeken voor het garen?

    BeantwoordenVerwijderen